Väčšina Európanov vlastní smart televízor (60 %) a behom vianočných sviatkov so svojou rodinou sledujú predovšetkým filmy a seriály (83 %)

Spoločnosť TCL Electronics, jeden z troch hlavných hráčov na globálnom poli odvetvia výroby televízorov a inštitút CSA (Consumer Science & Analytics) sa zamerali na vzťahy medzi Európanmi a ich televízormi.

Celkom bolo do výskumu zaradených 3 083 Európanov. 87 % opýtaných uviedlo, že sleduje televízor aspoň jedenkrát denne. S blížiacim sa novým rokom sa tento výskum zameral na to,  ako Európania využívajú televízory vo svojich domovoch. Účastníci výskumu boli prevažne z krajín ako je Francúzsko, Veľká Británia a Nemecko.

Vianoce pred obrazovkou

Aspoň jeden televízor vlastní 97 % domácností. Najviac Briti, a to v priemere 2,1 televízorov v porovnaní s ďalšími krajinami, kde domácnosti majú priemerne 1,7 televízorov. Tento rok televízor ostáva ideálnym darčekom, na ktorom sa zhodne celá rodina. Jeden z dvoch Európanov (v Nemecku až 59 %) uvádza, že je pripravený investovať do nového televízora z dôvodov niektorého zo sviatočných období roku, ako sú napríklad Vianoce. 87 % Európanov uvádza, že sa pozerajú na televízor aspoň jedenkrát denne. 33 % Britov má televízor zapnutý takmer nepretržite.

Behom lockdownu a ďalších reštrikcií spôsobených súčasnou epidemiologickou situáciou získava televízor stále viac na svojej dôležitosti v bežnom živote a stal sa skutočným hráčom na poli zábavy. Až polovica Európanov predpokladá, že bude pozerať televízor oveľa viac než v minulom roku.

Obývačka ostáva preferovaným miestom na sledovanie televízora (80 %), nasleduje spálňa (10 %) a kuchyňa (8 %). Čo sa týka zvolených televíznych programov, televízor je synonymom pre sviatočný oddych: filmy a seriály sú najobľúbenejšími programami (83 % ), nasledujú zábavné programy (48 %). Prekvapivé je to, že 6 % opýtaných označilo televízor ako virtuálny rodinný krb, kde sa schádza celá rodina, čo dokladá takmer neobmedzené možnosti televízora.

Smart televízory oslovujú predovšetkým ľudí mladších ako 35 rokov

60 % Európanov má smart televízor (Smart TV), vrátane 72 % mladých ľudí pod 35 rokov, ktorí si tieto televízory vyberajú pre inteligentné funkcie, ktoré im umožňujú lepšie využívať televízor, pre väčšie zážitky predovšetkým zo sledovania programov streamovacích služieb  (70 %) a možnosti individuálneho sledovania programov v režime catch-up TV a VOD (40 %). Za zmienku stojí, že takmer tretina Angličanov a Francúzov zdieľa obsah zo svojich smartfónov na obrazovkách televízorov, čo dokladá rastúce prepojovanie odlišných zariadení.

Antoine Salomé, riaditeľ marketingu TCL Europe hovorí: „ Ako dokladá tento výskum, sviatočné obdobie potvrdzuje, že televízory a predovšetkým smart televízory sú jedinečnou kombináciou technológie, digitálneho obsahu, a to ako zvuku tak obrazu, ktoré stimulujú kreativitu, zábavu, zdieľanie, predstavivosť a vzdelávanie. To robí z televízorov a zvlášť zo smart televízorov skvelého partnera na zdieľanie digitálneho obsahu a najvzácnejších rodinných okamihov a chvíľ s blízkymi priateľmi. Ako novátor v technológii mini-led, ponúkame a sľubujeme vysokú kvalitu obrazu a zvuku vo chvíľach, kedy sa väčšina používateľov sústredí na pozeranie filmov a seriálov.”

Značky: