Mitsubishi Motors pokračuje v úspešnom ťažení na najnáročnejšom automobilovom trhu sveta.
Na klesajúcom európskom trhu (- 1.6%)** vzrástol predaj Mitsubishi Motors Europe (MME) od januára do septembra 2019 o +7% na 134 886 vozidiel. K predajným výsledkom v tomto regióne* významne prispeli najmä dva nízkoemisné modely: Space Star / Mirage a Outlander PHEV (42,5% z celkového súhrnného objemu predaja):
- Space Star/Mirage: Predaných 30 373 vozidiel (+12 %)
- Outlander PHEV: Predaných 26 934 vozidiel (+78 %)
- ASX (predchádzajúca verzia): Predaných 24 585 vozidiel (-7 %)
- Eclipse Cross: Predaných 22 126 vozidiel (+8 %)
- L200 (predchádzajúca verzia): Predaných 18 450 vozidiel (+12 %)
Technologická vlajková loď Outlander PHEV okrem toho zostáva za prvých deväť mesiacov tohto kalendárneho roka aj naďalej najlepšie predávaným plug-in hybridom v Európe (naprieč všetkými značkami, všetkými automobilovými segmentami, všetkými typmi karosérie – zdroj: JATO – 12 najväčších trhov EÚ). Od svojej premiéry v októbri 2013 sa pre tento model v Európe rozhodlo celkom 151 735 zákazníkov.
V sledovanom období sa ambície značky opierali o 32 európskych distribútorov* Mitsubishi Motors; tu je desiatka tých najväčších z nich:
- – Nemecko: Predaných 41 930 vozidiel (+3 %)
- – Veľká Británia: Predaných 22 625 vozidiel (-6 %)
- – Španielsko: Predaných 11 969 vozidiel (+20 %)
- – Taliansko: Predaných 7 342 vozidiel (+51 %)
- – Francúzsko: Predaných 7 068 vozidiel (+40 %)
- – Holandsko: Predaných 5 710 vozidiel (-3 %)
- – Švédsko: Predaných 4 881 vozidiel (+31 %)
- – Poľsko: Predaných 4 864 vozidiel (+21 %)
- – Rakúsko: Predaných 4 286 vozidiel (-13 %)
- – Nórsko: Predaných 4 200 vozidiel (+15 %)
Výzvy a príležitosti
Mitsubishi Motors Europe má radosť z výsledkov dosiahnutých za uplynulých 9 mesiacov, avšak je si plne vedomé náročného obchodného prostredia, ako uvádza Bernard Loire – prezident a generálny riaditeľ MME: „Mitsubishi Motors dnes na európskom trhu ťaží zo svojho jedinečného postavenia, ktoré stavia na spojení technológií SUV vozidiel a plug-in hybridného pohonu, povestnej kvality a technických schopností našich vozidiel, rovnako tak ako prezieravosti v oblasti emisných predpisov. Spoločne s Mitsubishi Motors Corporation (MMC), našimi európskymi distribútormi a naším tímom v MME nepochybne dokážeme tieto aktíva ďalej rozvíjať.“
Loire ďalej doplnil: „Sme si však plne vedomí toho, že sa obraciame v protivetre – danom vonkajšími faktormi, ktorým čelí celý automobilový priemysel, od vysokej volatility menových kurzov až po neistoty v politických a obchodných záležitostiach.“
Bernard Loire na záver okomentoval: „To je jeden z ďalších dôvodov, prečo sa v Európe držíme stratégie udržateľného rastu, t.j. rozvoj imidžu našej značky má vyššiu prioritu ako honba za objemami, čo dokladáme radom nových produktov, počnúc novými modelmi ASX a L200, ktoré práve teraz uvádzame na trhy naprieč celou Európou.“
- *33 trhov / 32 distribútorov, s výnimkou Ruska / Ukrajiny, vrátane L200
- ** Údaje ACEA: predaje v Európskej únii – 9 mesiacov CY19