Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slováci si svoju banku vyberajú na základe výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najkľúčovejší faktor pri rozhodovaní, ktorú banku si vyberú, ju považujú takmer tri štvrtiny z nich (73%). Respondenti na svojej banke najviac oceňujú najmä to, že nemá žiadne alebo má len nízke poplatky za vedenie účtu (31%). Vyplýva to z prieskumu1 agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.

Ďalším rozhodujúcim kritériom, ktoré berú Slováci do úvahy pri výbere banky je kvalitný internet banking, ktorý vyžaduje až 41% klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre 24% opýtaných a moderná banková aplikácia na spravovanie svojich financií je kľúčová pre 23% klientov bánk (minulý rok to bolo 18%). Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 10% respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6% oslovených.

„mBank už v čase svojho príchodu na Slovensko pred viac ako 13 rokmi predstavila ponuku inovatívnych produktov a služieb, medzi ktoré patrí aj bezpoplatkový model transakčného bankovníctva. Peniaze, ktoré naši klienti na poplatkoch ušetria, môžu použiť na iný, často užitočnejší a príjemnejší účel,“ hovorí Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank Slovensko.

mBank je známa tým, že založenie a vedenie bežného účtu mKonto poskytuje svojim klientom úplne zadarmo a bez akýchkoľvek podmienok. Majú tiež možnosť bezplatného výberu hotovosti nad 70 EUR z ktoréhokoľvek bankomatu nielen na Slovensku, ale aj po celom svete. Zdarma sú aj všetky prichádzajúce a odchádzajúce platby, trvalé príkazy či inkasá. Bezplatný účet mKonto si klienti môžu založiť rýchlo a jednoducho prostredníctvom mobilnej aplikácie mBank.

„Aj keď najdôležitejším kritériom pre výraznú väčšinu klientov bánk ostáva finančná stránka poskytovanej služby, či už v zmysle výšky mesačných poplatkov za vedenie účtu alebo výšky úrokovej miery, tak v súčasnom období klienti čoraz viac reflektujú aj na online komunikáciu s bankou, či už prostredníctvom internetového bankovníctva alebo mobilných bankových aplikácií. Práve kvalitné internetové bankovníctvo patrí k veciam, ktoré na bankách klienti najčastejšie oceňujú,“ konštatuje Martin Slosiarik, sociológ a riaditeľ agentúry Focus.

Prieskum agentúry Focus pre mBank ukázal aj to, že viac ako tri štvrtiny klientov bánk (76%) majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. Minulý rok malo presný prehľad o výške týchto poplatkov 69% opýtaných – zdá sa tak, že Slováci si svoje financie začali kontrolovať viac. Stále je však takmer jedna štvrtina klientov (24%), ktorá nemá presný prehľad o výške poplatkov vo svojej banke (naposledy to bolo 31%).

Výsledky prieskumu ukázali, že väčšina Slovákov je so svojou hlavnou2 bankou spokojných. Svoju spokojnosť vyjadrilo až 93% respondentov – z nich je veľmi spokojných 42% a skôr spokojných 52%. Celková spokojnosť klientov bánk je tak porovnateľná s predchádzajúcim rokom (92%). Naopak, nespokojných je 7% klientov (minulý rok to bolo 8%).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.