Aplikácie My BMW App a MINI App sa neustále rozširujú a zlepšujú a každoročne dostávajú päť aktualizácií. Aplikácie sa stávajú čoraz dôležitejšími partnermi svojich užívateľov, zvlášť ak ide o elektrickú mobilitu a nabíjanie vozidiel.
Rozhodujúci nástroj pri prechode na elektrickú mobilitu: Electric Vehicle Analysis
Nová funkcia Electric Vehicle Analysis umožňuje užívateľom, ktorí jazdia vo vozidlách značky BMW so spaľovacími motormi simulovať, nakoľko by sa do ich osobného jazdného profilu podarilo zakomponovať automobil BMW s plne elektrickým pohonom. Pre potreby simulácie si užívatelia v aplikácii zvolia ako alternatívu konkrétny model BMW s elektrickým pohonom. Po 200 jazdách s vozidlom so spaľovacím motorom, ktoré merajú 2 000 kilometrov, dokáže analytická funkcia vypočítať, koľko jázd by sa dalo absolvovať s vozidlom s elektrickým pohonom a na jedno nabitie. To poslúži na potlačenie úzkosti z dojazdu a na zameranie sa na každodenné praktické výhody plne elektrického pohonu*. Aplikácia používa pre simuláciu údaje z reálneho sveta a z jazdenia so spaľovacími motormi podľa toho, ako ich zbiera funkcia My Trips. Vďaka vlastným databázam dokáže analytická funkcia Electric Vehicle Analysis poskytnúť užívateľom základné údaje potrebné pre rozhodovanie pri voľbe typu pohonu ich ďalšieho vozidla. Funkcia sa bude priebežne aktualizovať a rozširovať. Postupne pribudnú analýzy toho, ako dlho nie je vozidlo v pohybe, aj jázd na dlhšie vzdialenosti. Doplnia ich informácie o nabíjacej infraštruktúre a o čase potrebnom na nabíjanie. Na používanie funkcie Electric Vehicle Analysis musí mať užívateľ model BMW so spaľovacím motorom a s operačným systémom BMW Operating System 7 a novším a zároveň povoliť, aby sa údaje z jazdy mohli použiť na analytické účely.
„Elektrické vozidlá sa už dnes dokonale hodia na pokrytie každodenných potrieb mnohých našich zákazníkov. Akurát ich väčšina ešte doteraz nevyskúšala,“ vraví Dirk Wiedmann, senior viceprezident pre riadenie predaja, stratégie a digitalizácie. „Naša aplikácia Electric Vehicle Analysis pomáha našim zákazníkom pri informovanom rozhodovaní pri výbere pohonu ich ďalšieho vozidla.“
Nové funkcie pre bezproblémovú interakciu medzi vozidlom a aplikáciou
Táto aktualizácia prináša viacero prvkov vytvorených tak, aby poskytli bezproblémové plánovanie trasy a jej prenos medzi vozidlom a aplikáciou. V aplikácii možno nastaviť aj možnosti ako vyhnutie sa diaľniciam, trajektom a spoplatneným úsekom, pričom tieto nastavenia sa následne obojstranne synchronizujú. Okrem toho dokážu aplikácie My BMW/MINI vytvárať aj trasy upravené pre potreby nabíjania elektrických vozidiel a následne ich preniesť do vozidla. Aplikácie zároveň dokážu upozorniť užívateľov na zaujímavé miesta v blízkosti nabíjacích staníc, ako sú reštaurácie, kaviarne, banky, nákupné centrá a zároveň poskytnúť o nich detailné informácie.
Nová peňaženka Charging Wallet pre správu nabíjacích taríf
Aplikácia ponúka aj funkciu peňaženky Charging Wallet, ktorá užívateľom umožní výber a spravovanie nabíjacích taríf od viacerých poskytovateľov. Keď si užívateľ zvolí nabíjaciu stanicu, zobrazia sa mu dostupné ceny, ktoré na nej platia a následne si môže vybrať tú, ktorá mu najviac vyhovuje.
Mnohé funkcie aplikácie sa neustále rozširujú a zlepšujú, pričom dosahujú vysokú mieru spokojnosti zákazníkov
Aplikácie My BMW App a MINI App používa po celom svete už 13 miliónov klientov, pričom milión z nich sa nachádza priamo v Nemecku. Obe aplikácie dosahujú v obchode s aplikáciami App Store priemerné hodnotenie 4,8 hviezdičky.
Aplikácie informujú vodičov o aktuálnom stave ich vozidiel značiek BMW, alebo MINI, pričom im umožňujú zamykať a odomykať dvere, ovládať klimatizáciu, posielať destináciu do navigácie, prípadne používať funkciu Remote 3D View pre vizuálnu kontrolu interiéru a najbližšieho okolia vozidla. V sekcii Servce & Store môžu skontrolovať dostupné digitálne služby, prípadne získať aktualizácie systému ConnectedDrive. Pokiaľ vozidlá využívajú funkciu digitálneho kľúča BMW, prípadne MINI Digital Key Plus, môžu vodiči ovládať parkovacie manévre stojac vonku vedľa vozidla.
Z oboch aplikácií sa dajú vybavovať aj všetky nároky na servis a údržbu. Napríklad v prípade potreby servisu vozidla dostane užívateľ notifikáciu a následne si môže priamo z aplikácie dohodnúť termín návštevy. Aplikácia ponúka aj podporu počas servisných úkonov vrátane prijatia, servisných videí, kontroly stavu a platby. Z aplikácie možno získať aj priamy prístup k asistenčným službám v prípade nehôd a porúch.
Dostupnosť jednotlivých funkcií závisí od výbavy konkrétneho vozidla a krajiny.
* Porov. napríklad štatistický prieskum o „dôvodoch proti kúpe plne elektrického vozidla“