Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značka BMW sa momentálne angažuje v intenzívnej expanzii v rámci sveta počítačov, online a herných simulácií (elektronické športy — esports).

Popularita tejto oblasti neustále rastie a to najmä medzi mladou cieľovou skupinou. Spoločnosť BMW sa na tejto scéne prvý raz objavila v roku 2017, keď sa stala oficiálnym partnerom európskeho finále podujatia European League of Legends, ktoré sa konalo v Paríži. V roku 2019 už vrcholila úspešná sezóna pretekov na simulátoroch do premiérového podujatia BMW SIM LIVE, ktoré sa konalo v priestoroch BMW Welt v Mníchove, čím značka BMW potvrdila, že sa stala jedným z hlavných hráčov v oblasti esports. BMW teraz predovšetkým podporuje niektoré z najvýznamnejších esports tímov a pokračuje vo zviditeľňovaní športovej disciplíny esports ako takej.

Sektor esports už roky dosahuje hviezdne rasty. Tomuto športu sa venuje čoraz viac hráčov z mnohých krajín na online platforme a hrajú športové aj nešportové simulácie. Rovnako sa zúčastňujú aj na populárnych živých podujatiach, ktoré sa konajú po celom svete.

„Esports nám ukazuje, ako sa môže ďalej rozvíjať športová zábava a zároveň zohráva aj kľúčovú rolu pri riešení toho, ako čeliť výzvam dneška. Náš vstup do elektronických športov motivoval zámer stať sa globálnym partnerom, podporovať tímy a disciplínu ako takú a to aj pred, počas a po tomto období neistoty,” povedal Jens Thiemer, Senior Vice President Customer and Brand BMW. „Spojením síl s najlepšími tímami na svete chceme využiť naše konštruktérske, dizajnové a inovačné schopnosti na to, aby sme dlhodobo utvárali túto disciplínu. Naše angažovanie v elektronickom športe predstavuje dôležitý míľnik, ktorý nám prvý raz poskytuje nové prieniky s dynamickou a rýchlo rastúcou komunitou. Elektronické športy považujeme za sľubnú a rastúcu pridanú hodnotu k našim marketingovým aktivitám, ktorá pomôže značke BMW na jej ceste, aby sa stala emotívnou značkou, s ktorou sa ľudia spájajú.”

BMW partnerom piatich najúspešnejších tímov v esports

V rámci upevňovania svojej pozície ako nového hlavného hráča v elektronických športoch sa BMW stalo partnerom piatich celosvetovo najlepších tímov pôsobiacich v esports. Cloud 9 (USA), Fnatic (VB), Funplus Phoenix (Čína), G2 Esports (Nemecko) a T1 (Južná Kórea) — každý z nich zastrešuje až do 200 hráčov, ktorí hrajú predovšetkým v neporovnateľnej sérii League of Legends. Táto fantasy hra pre viacerých hráčov sa spustila v roku 2009 a momentálne ide bezpochyby o najpopulárnejšiu a najvýznamnejšiu online hru na svete, ktorú denne hrá až do osem miliónov súčasne online pripojených hráčov z celého sveta. Pre nespočetné množstvo priaznivcov je League of Legends (LoL) jednotkou medzi elektronickými športmi. Minuloročné svetové finále LoL World Championship Finals v parížskom hoteli AccorHotels Arena sledovalo z domova prostredníctvom online vysielania viac ako 44 miliónov priaznivcov z celého sveta. Na vrchole sa nachádzajú aj ďalšie disciplíny ako Dota 2, FIFA, Fortnite či Rocket League, ktorých tímy súťažia po celom svete na turnajoch podobnej veľkosti a značka BMW sa bude venovať aj ich podpore a zviditeľňovaniu. BMW bude pôsobiť ako silný sponzor týchto špičkových tímov a zároveň aj ako významný partner, ktorý predstaví disciplínu elektronických športov ešte širšiemu publiku. „Našim dlhodobým cieľom je rozšíriť naše portfólio o známe mená, ktoré sa stanú súčasťou celkového športového a zábavného priemyslu,” vraví Jens Thiemer.

Sme „United in Rivalry” a „United at Home”

Súťaživý duch tímov a ich historická rivalita boli vždy súčasťou tradície scény elektronických športov. Tímy sa navzájom delia o bezbrehú vášeň pre hru a s tým spojené aktivity. To vyjadruje motto „United in Rivalry (Spojení v rivalite), ktoré získava ďalší rozmer v súčasných časoch neistoty a globálnych výziev. Súčasťou partnerstva s BMW a v rámci tradície kultúry elektronických športov sa tímy snažia vyzvať a prekonať ostatných ešte pred turnajom, pričom budú používať označenie hashtagom #unitedinrivalry na kanáloch ako Instagram, Twitter, Facebook, WeChat a na viacerých online vysielacích platformách po celom svete. Spoločné spájania majú za cieľ zvýšiť motiváciu každého tímu a zároveň slúžia ako zábava pre fanúšikov. Treba povedať, že súčasťou etikety elektronických športov je aj komunikácia tímov, ktorá odráža vzájomný rešpekt a zároveň pritom zostávajú doma. Preto budú používať na označenie hashtagy #unitedathome (Spojení z domova) a zároveň aj #unitedinrivalry.

„Sme nadšení z rozšírenia našej partnerskej spolupráce s BMW na globálnu úroveň, čo nám pomôže umocniť spoločné piliere výnimočnosti a špičkového výkonu. Vítame výnimočné tímy, ktoré budú spolu s nami spolupracovať na tom, aby s pomocou BMW posunuli svoju výnimočnosť vpred!” Jack Etienne, výkonný riaditeľ a spoluzakladateľ Cloud9.

„Vo Fnatic sa zameriavame na zvyšovanie výkonu a zábavy pomocou technológie a inovácií. Tieto naše spoločné hodnoty robia z BMW vynikajúceho partnera a vďaka tomu môžeme zlepšiť úroveň každého hráča na planéte. Ako priekopník v automobilovej oblasti a s históriou v pokročilej zábave v náročnom športe spojenou s prácou s najlepšími talentami a tímami sa tešíme zo spolupráce s BMW pri tvorbe spoločnej budúcnosti elektronických športov a zábavy.” Glen Calvert, operačný riaditeľ Fnatic.

„Sme nadšení, že celosvetovo špičková značka si pri vstupe do globálneho sveta elektronických športov vybrala práve Funplus Phoenix. BMW má storočnú históriu, prestížnu technológiu a celosvetové renomé. Toto partnerstvo naštartuje inovácie a zameranie na vysoký výkon v tejto novej oblasti.” Chun Li, výkonný riaditeľ Funplus Phoenix.

„G2 Esports je priekopníkom vo všetkých oblastiach hry a vidno to aj na našich výnimočných úspechoch, pri tvorbe zábavného obsahu a v energii, ktorú každý deň prinášame našim priaznivcom. BMW bude podporovať G2 pri výstavbe našej vízie vytvárania veľkého zábavného odvetvia a pri prinášaní najlepších inovácií do priemyslu elektronických športov. Toto je viac ako sponzorstvo, toto je spoločné úsilie pri zvýšení významu a vplyvu elektronického športu.” Carlos „ocelote” Rodriguez, výkonný riaditeľ G2 Esports.

„Spolu s niektorými z najlepších svetových organizácií elektronických športov je aj spoločnosť T1 nadšená z partnerstva s BMW, ktoré v hernom priemysle pozdvihne úroveň inovácií a zábavy. Celá rodina T1 je nadšená z vytvárania obsahu, produktov a programov v spolupráci s tímom BMW, čo znamená, že vyznávame spoločné hodnoty konkurencieschopnosti, súťaživosti a špičkového výkonu určeného pre fanúšikov a nadšencov elektronických športov po celom svete.” Joe Marsh, výkonný riaditeľ T1.

Výmena informácií a transfer technológií v službách esports

Spolupráca medzi BMW a tímami elektronických športov je veľmi široká a výrazne prekračuje bežné sponzorstvo. BMW, okrem iného, spolupracuje pri výmene vedomostí a skúseností svojich inžinierov a dizajnérov, čím umožní vývoj hardvéru a softvéru, ktorý vznikne presne na mieru podľa požiadaviek hráčov.

Príťažlivé modely BMW ako budúce tímové vozidlá

Záväzok spoločnosti BMW taktiež obsahuje poskytnutie oficiálnych tímových vozidiel. Okrem iného každá organizácia dostane tímové vozidlo v individuálnych príťažlivých farbách, ktoré spájajú logo organizácie s motívmi štýlovo pochádzajúcimi z komiksov. Tieto príťažlivé farebné kombinácie tvoria ďalší prvok tohto tesného partnerstva a vznikli na základe úzkej spolupráce medzi jednotlivými tímami a BMW. Vozidlá sa tak stanú ihneď rozpoznateľnou súčasťou každého tímu. Podporujú silu tímu a vedú aj k intenzívnemu vnímaniu ostatnými hráčmi a organizáciami — vrátane očarujúcich obrázkov spojených s aktivitami zastrešenými pod označeniami #unitedinrivalry a #unitedathome.

 

Značky: