Patent prezrádza, že je to možné na základe monitorovania hlasu a ruchov okolia.

Mohlo sa vám stať, že ste sa medzi kamarátmi iba zmienili o nejakom produkte a následne sa vám na neho začala zobrazovať cielená reklama. To mnohých utvrdzuje v tom, že sociálne siete a inzerenti používajú mikrofóny našich smartfónov na odpočúvanie. 

Aj keď ide o mýtus, zdá sa, že Spotify skúma možnosti nepriameho odpočúvaniasvojich predplatiteľov. Portál AndroidPolice uvádza, že spoločnosť podala patent, ktorý podrobne popisuje, ako je možné pomocou mikrofónov určiť emocionálny stav, pohlavie, vek alebo prízvuk používateľov.

Patent bol podaný už vo februári 2018 a udelený bol 12. januára. Podstata spočíva v tom, že Spotify chce pomocou rozpoznávania reči (emócií) vylepšiť svoje odporúčacie algoritmy. To platforme umožní prehrávať to, na čo bude mať poslucháč tú správnu náladu Spoločnosť tiež zamýšľa tieto emócie zmiešať so zvukmi okolia, čo umožní ešte lepšie kontextové odporúčania.

Ako pri každom podanom patente, aj tu si musíme pripomenúť, že často ide iba o experimenty a nápady, ktoré nemusia byť vôbec pretavené do skutočného produktu alebo funkcie. Minimálne nie v blízkej budúcnosti. 

Zdroj: AndroidPolice

Prečítajte si aj:

Spotify zdražilo predplatné služby Premium pre rodiny

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.