Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • 100 % SUV – 100 % elektrické: ID.4 je prvé elektrické SUV značky Volkswagen a súčasne jej prvý globálny elektrický model. Prichádza v celosvetovo najväčšom segmente trhu – v triede kompaktných SUV.
  • Dva uvádzacie modely: ID.4 sa začne v Nemecku predávať dvoma uvádzacími modelmi. ID.4 1ST  Edition a zvlášť bohato vybavený  ID.4 1ST Max.
  • ID.4 na Slovensku: ID.4 sa na slovenskom trhu bude predávať vo výbave 1ST  Edition s predpokladanou cenou od 47.800 eur s DPH. Na model sa bude vzťahovať aj štátna dotácia vo výške 8000 eur.
  • Dizajn novej éry: Karoséria ID.4 má energické proporcie a pôsobí extrémne moderne. Čistý, prúdnicový tvar je inšpirovaný prírodou a zabezpečuje veľmi dobrú aerodynamiku.
  • Nové technológie osvetlenia: Interaktívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix vyžarujú inteligentne regulované adaptívne diaľkové svetlo. K tomu inovatívne 3D-LED zadné svetlá.
  • Všestranný univerzálny automobil: Veľké kolesá do priemeru 21 palcov zvýrazňujú športovo-robustný charakter automobilu. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú pri obidvoch uvádzacích modeloch sériové, ID.4 1ST Max má navyše panoramatické strešné okno, a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a ťažné zariadenie.
  • Vysoký výkon a dlhý dojazd: Obidva uvádzacie modely ID.4 vychádzajú z neskoršej sériovej verzie ID.4 Pro Performance a majú výkon 150 kW (204 k). Ich batéria umožňuje dojazd do 520 km.
  • Open Space pre pasažierov: Architektúra MEB zabezpečuje ID.4 dlhý rázvor. Vďaka tomu je vnútorný priestor kabíny taký priestranný ako pri konvenčnom SUV ďalšej veľkostnej kategórie.
  • Najmodernejšie ovládanie: Dotykový displej s uhlopriečkou do 30,5 cm (12 palcov), hlasové ovládanie prirodzenou rečou a ID.Light sú štandardom. Na želanie je k dispozícii Head-up displej s rozšírenou realitou (Augmented Reality), ktorý spája zobrazenie so skutočnosťou.
  • Nová platforma elektroniky: Softvér a hardvér ID.4 využívajú úplne novú architektúru. Vďaka tomu si zákazník môže po kúpe automobil dodatočne aktualizovať.
  • Rozsiahla digitálna konektivita: S navigačnými systémami môže vodič využívať online služby We Connect Start. Asistenčné systémy IQ.Drive zvyšujú bezpečnosť a komfort jazdy.
  • Ekologická elektrická mobilita pre všetkých: Ofenzíva elektromobility značky Volkswagen pokračuje. ID.4 sa vyrába v závode Zwickau bilančne neutrálne z hľadiska emisií CO2. Pre modely ID. vzniká celý ekosystém trvale udržateľnej mobility.

Nový ID.4

 Prvé elektrické SUV značky Volkswagen. Ofenzíva elektromobility značky Volkswagen pokračuje. Model ID.4 je po ID.3 druhým modelom skonštruovaným na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB a súčasne prvým elektrickým SUV značky. Prináša čistú mobilitu nielen do mesta a demonštruje silnú stránku svojho výrobcu – schopnosť vyvíjať a vyrábať moderné elektrické automobily, pri ktorých cena, výkonnosť a udržateľnosť sú pre zákazníkov optimálne zladené.

 Míľnik ofenzívy elektromobility. ID.4 prichádza v celosvetovo najväčšom segmente trhu, v triede kompaktných SUV. Bude sa vyrábať a predávať v Európe, Číne a USA, preto tvorí strategický míľnik ofenzívy elektromobility celého koncernu. Do roku 2029 chce koncern Volkswagen uviesť na trh 75 modelov s elektrickým pohonom a v tomto období predať približne 26 miliónov elektrických vozidiel. Pre ne vzniká celý ekosystém trvale udržateľnej elektrickej mobility. Zákazníci ID.4 získajú automobil, ktorý sa vyrába bilančne neutrálne z hľadiska emisií CO2. Keď na pohon využíva elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov – napríklad Volkswagen Naturstrom, zostáva aj prevádza klimaticky neutrálna.

Dizajn, interiér a ovládanie

Robustný a súčasne úhľadný. ID.4 s dĺžkou 4,58 metra energicky  a sebavedome stojí na ceste. Jeho dizajn je čistý, aerodynamický a atletický. Kombinuje robustný charakter SUV s vynikajúcou aerodynamikou – koeficient aerodynamického odporu má hodnotu iba 0,28. Okrem prúdnicového základného tvaru karosérie k tomuto špičkovému výsledku prispievajú aj mnohé detailné riešenia. Napríklad zadné svetlá spolu s veľkým spojlerom na hrane strechy zabezpečujú čisté odtŕhanie prúdenia.

Rovnako ako pri kompaktnom ID.3 aj línie ID.4 symbolizujú začiatok novej éry mobility. Karoséria nemá masku chladiča, pretože elektrický pohon ju nepotrebuje. Chladiaci vzduch potrebný pre komponenty elektrického pohonu a klimatizáciu sa privádza otvorom v nárazníku. Svetlomety s charakteristickou svetelnou grafikou a svietiaca lišta, ktorá ich spája, dodávajú prednej časti karosérie extrémne moderný charakter.

Teleso karosérie pôsobí atleticky ako z jedného kusa, veľké kolesá symbolizujú robustnosť a športový charakter ID.4. Výrazná bočná línia dodáva vozidlu impulz pohybu, dynamicky napnutý oblúk strechy vizuálne predlžuje celý automobil. Strecha vybieha do výrazne sklonených zadných stĺpikov, zadná časť karosérie je intenzívne premodelovaná. Moderné konštrukčné riešenia znižujú hmotnosť karosérie – napríklad bočné prahy karosérie sú vytvorené z kombinácie hliníka a ultra vysoko pevnej ocele.

Pre uvádzacie modely ID.4 1ST a ID.4 1ST Max, s ktorými sa elektrické SUV začne ešte v roku 2020 predávať na európskych trhoch, sú na výber štyri farby karosérie: modrá Blue Dusk Metallic, biela Glacier White Metallic, žltá Honey Yellow Metallic a sivá Mangan Grey Metallic. Dizajnový komplet Exterieur Style Paket dodáva karosérii elegantné akcenty – strecha a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú čierne, kým zadné stĺpiky karosérie, oblúk strechy a pozdĺžne lišty strešného nosiča majú striebornú farbu. Pastové obklady v spodnej časti sú podľa farby karosérie lakované buď sivým odtieňom Grey Tech, alebo čiernou farbou.

 IQ.Light s novými technológiami. Pri osvetlení ID.4 využíva nové technológie. Patria k nim interaktívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix (sériovo pri ID.4 1ST Max), ktoré vodiča pri odomknutí automobilu priateľsky pozdravia kývnutím ich projekčných modulov. Cez projekčné šošovky moduly vyžarujú inteligentne ovládané adaptívne trvalé diaľkové svetlo, ktoré jasne osvetľuje cestu bez oslňovania iných účastníkov premávky.

Trojrozmerné LED združené zadné svetlá (takisto sériovo pri ID.4 1ST Max) obsahujú dynamické smerové svetlá, prebiehajúce znútra do boku vozidla. Koncové svetlá sú zvlášť homogénne a plastické – vytvárajú ich inovatívne 3D-LED, ktoré stoja samostatne v priestore. Brzdové svetlo vytvára svetelnú grafiku v profile písmena „X“. Na privítanie vodiča a rozlúčenie prebiehajú v svetlách dynamické funkcie, zákazník si tu môže vybrať dve rozličné alternatívy svetelného dizajnu.

 Open Space ako lóža. Vonkajšie kľučky dverí ID.4 priliehajú ku karosérii a dvere odomykajú elektricky. Vodič a spolujazdci vstupujú do kabíny cez rozmerné výrezy dverí a sedia v príjemne zvýšenej polohe. Vnútorný priestor kabíny je vďaka krátkym previsom karosérie a dlhému rázvoru 2,77 metra taký priestranný a vzdušný ako pri konvenčnom SUV ďalšej veľkostnej kategórie. Interiér je vytvorený ako „Open Space“, rovnako ako pri všetkých modeloch ID. značky Volkswagen. Panoramatické strešné okno (sériovo pri ID.4 1ST Max),  pokrývajúce celú plochu strechy, privádza do kabíny veľa prirodzeného svetla. Flexibilne konfigurovateľná stredová konzola, ktorá nie je spojená s prístrojovým panelom, prispieva k poriadku v kabíne. Pasívnu bezpečnosť ďalej zvyšuje centrálny airbag medzi prednými sedadlami, ktorý sa nafúkne pri náraze zboku.

Color & Trim. Farby a materiály v interiéri obidvoch uvádzacích modelov sú moderné a atraktívne. ID.4 1ST má dvojfarebné poťahy sedadiel väčšinou z mikroflísu ArtVelours v sivom farebnom odtieni Platinum Grey. Rovnaký farebný odtieň majú aj výplne dverí a prístrojový panel. Na sedadlách a dverách dodávajú akcenty prvky v hnedom farebnom odtieni Florence Brown. Volant, stĺpik riadenia a kryt stredového displeja môžu byť buď v čiernej farbe Piano Black alebo bielej Electric White.

ID.4 1ST Max má v interiéri rovnaké farby a poťahy, no bez bielych akcentov. Predné sedadlá sa dajú všestranne elektricky nastavovať, pneumatická bedrová opierka zahŕňa aj masážnu funkciu. Sedadlá majú pečať kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken) za vynikajúcu ergonómiu. Predné sedadlá majú vždy štandardne sklopnú lakťové opierku na vnútornej strane, poťahy sedadiel nie sú vyrobené z materiálov živočíšneho pôvodu.

Veľký batožinový priestor. Batožinový priestor má základný objem 543 litrov a dá sa sklopením zadných operadiel zväčšiť na 1.575 litrov (pri naložení po strop). ID.4 1ST Max má elektricky ovládané dvere batožinového priestoru „Easy Open & Close“, ktoré sa dajú otvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom. K tomu má vozidlo sieť na batožinu, deliacu sieť medzi batožinovým priestorom a kabínou, ako aj variabilne nastaviteľnú dvojitú podlahu batožinového priestoru. S originálnym ťažným zariadením môže elektrické SUV ťahať príves do hmotnosti 1.000 kilogramov (brzdený príves pri stúpaní 12 percent).

Priekopnícka koncepcia ovládania. Volkswagen použil pri svojom prvom elektrickom SUV priekopnícku koncepciu ovládania. Prístrojový panel neobsahuje nijaké fyzické tlačidlá a ovládače, vďaka čomu pôsobí čisto a veľmi moderne. Vodič vidí najdôležitejšie prevádzkové údaje na kompaktnom displeji, ktorý môže prepínať prostredníctvom multifunkčného volantu. Na pravom okraji displeja je umiestnený veľký kolískový prepínač na voľbu jazdných režimov. V strede prístrojového panelu je veľký dotykový displej pre navigáciu, telefón, médiá, asistenčné systémy a nastavenie vozidla. V ID.4 1ST má uhlopriečku 25,4 cm (10 palcov), v ID.4 1ST Max až 30,5 cm (12 palcov). Sériové hlasové ovládanie prirodzenou rečou „Hallo ID.“, ktoré rozumie mnohým formuláciám z bežnej reči, tvorí druhú úroveň ovládania.

Inovatívne zobrazovacie technológie. Koncepciu ovládania dopĺňajú dve inovatívne zobrazovacie technológie. Jednou je sériové výstražné svetlo ID.Light, vytvorené ako úzky pás pod predným oknom. V mnohých situáciách, napríklad pri odbočovaní a brzdení podporuje vodiča intuitívne zrozumiteľnými svetelnými efektmi. Head-up displej s rozšírenou realitou (sériovo v ID.4 1ST Max) premieta smerové šípky navigácie a ďalšie symboly na predné okno tak, že splývajú so skutočnosťou.

Konektivita

Všestranný navigačný systém. ID.4 1ST a ID.4 1ST Max sú sériovo vybavené navigačným systémom Discover Pro. Online hlasové ovládanie umožňuje pohodlne ovládať mnoho funkcií bežnou rečou, pretože využíva poznatky koncentrované v cloude (napr. „Haló ID., kde je najbližšia kaviareň?“). App Connect umožňuje streaming médií prostredníctvom smartfónu. Vodič a spolujazdci môžu svoje smartfóny pripojiť v ich natívnom prostredí cez Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link. Ďalším prvkom konektivity je rozhranie pre mobilný telefón Comfort, ktoré bezdrôtovo pripája telefón na vonkajšiu anténu, indukčnú nabíjačku a cez Bluetooth k systému infotainmentu (sériovo pri ID.4 1ST Max).

Online služby We Connect Start. Služby We Connect Start prepájajú automobil so smartfónom majiteľa a dopravnou infraštruktúrou. Balík služieb zahŕňa dve oblasti. Prvou sú navigačné služby – k nim patria aktuálne dáta o hustote premávky a zobrazovanie nabíjacích staníc v okolí, vrátane informácií o obsadenosti v reálnom čase. Druhou oblasťou sú služby vzťahujúce sa na vozidlo. Majitelia ID.4 môžu ovládať nabíjanie a klimatizáciu vozidla pripojeného k nabíjačke prostredníctvom bezplatnej aplikácie We Connect ID. App zo svojho smartfónu a k tomu skontrolovať úroveň nabitia batérie a dojazd vozidla. Nezávislá klimatizácia funguje aj vtedy, keď sa vozidlo nenabíja z elektrickej siete.

Asistenčné systémy IQ.Drive. Asistenčné systémy modelu ID.4 sú zastrešené súhrnným pojmom IQ.Drive. Už sériové parkovacie senzory zahŕňajú funkciu automatického brzdenia pri manévrovaní. Pri obidvoch uvádzacích modeloch je súčasťou sériového vybavenia aj asistent udržiavania jazdného pruhu Lane Assist, protikolízny systém Front Assist vrátane funkcie asistencie pri odbočovaní a podpore pri vyhýbaní, ako aj adaptívny tempomat ACC „stop & go“ s obmedzovačom rýchlosti. ACC vyhodnocuje dáta navigácie a dopravné značky, vďaka čomu pracuje prediktívne – pred zákrutami, kruhovými objazdmi, dopravnými značkami obmedzujúcimi rýchlosť a obcami automaticky znižuje rýchlosť na primeranú úroveň. Ďalším sériovým systémom je Eco Assistent, ktorý upozorňuje vodiča, kedy je zmysluplné uvoľniť pedál akcelerátora.

ID.4 1ST Max má navyše ďalšie systémy. Travel Assist udržiava odstup od vozidla idúceho vpredu a vedie automobil v strede jazdného pruhu. Na udržanie tejto funkcie autonómnej jazdy stačí, aby vodič zľahka držal volant s kapacitným senzorom vo venci. Side Assist upozorňuje na vozidlá v kritickej blízkosti pri zmene jazdného pruhu a Emergency Assist automaticky zastaví ID.4 keď ho vodič kvôli zdravotnej indispozícii prestane ovládať.

Nová platforma elektroniky. Za elektronickou inteligenciou ID.4 sa skrýva úplne novo vyvinutá architektúra. Pri hardvéri je založená hlavne na dvoch centrálnych, vysoko výkonných riadiacich jednotkách. Architektúra ich softvéru využíva princíp stacionárneho servera. Je koncipovaná ako široká servisná platforma a výrazne zjednodušuje výmenu dát a funkcií medzi zúčastnenými systémami. To uľahčuje integráciu nových súborov dát – pričom bezpečnosť má vždy prioritu. Preto základné funkcie ako manažment pohonu a bŕzd zostávajú prenechané samostatným riadiacim jednotkám.

Zákazníci ID.4 môžu výhody novej platformy elektroniky využívať prostredníctvom diaľkovej aktualizácie (Online Remote Update) – softvér centrálnych riadiacich jednotiek sa dá aktualizovať prostredníctvom mobilnej dátovej siete. Dátový súbor sa prenesie do automobilu a inštaluje po skončení jazdy. Pri ďalšom štarte je už k dispozícii. Takýmto spôsobom je možné mnoho funkcií neustále zdokonaľovať.

Pohon a podvozok

Vysoko účinný elektromotor. Bezprostredne pred zadnou nápravou má ID.4 elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom redukčného prevodu. Je to synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným budením, ktorý je kompaktný, ľahký a vysoko účinný. V obidvoch uvádzacích modeloch dosahuje výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu. Vďaka tomu ID.4 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je kvôli efektívnemu využitiu energie obmedzená na 160 km/h. V roku 2021 modelový rad ID.4 rozšíri špičková verzia s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi a vyšším výkonom.

Športový charakter. ID.4 je športovo ladený univerzálny automobil, ktorý sa dá ľahko a jednoducho ovládať. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu je uložená v podlahe medzi nápravami pod kabínou posádky. To znižuje ťažisko vozidla a zabezpečuje rovnomerné rozloženie hmotnosti na nápravy. Z obidvoch faktorov profituje komfortný a agilný charakter jazdy. S dobrou trakciou pohonu zadných kolies a svetlou výškou 21 centimetrov môže elektrické SUV značky Volkswagen jazdiť aj v ľahkom teréne. Markantný dizajn kolies je integrovaný do celkovej koncepcie aerodynamiky. Obidva uvádzacie modely majú veľké disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 20, resp. 21 palcov. Hoci veľké kolesá potrebujú vpredu pri natočení primeraný priestor v blatníkoch, ID.4 má priemer otáčania približne 10,2 metra – čo je prekvapujúco málo s ohľadom na jeho veľkosť.

Model ID.4 1ST Max má podvozok s adaptívnou reguláciou tlmičov DCC. Systém je prepojený s voľbou jazdného profilu, umožňujúcou prepínať režimy Eco, Comfort a Individual. Obidva systémy zväčšujú rozpätie vyladenia charakteristiky vozidla medzi komfortnou a športovou. Manažér jazdnej dynamiky prepája adaptívne tlmiče s elektronickou uzávierkou diferenciálu XDS a precízne reguluje ich súhru. Ďalším sériovým systémom modelu ID.4 1ST Max je progresívne riadenie. Jeho prevod sa so zväčšujúcim uhlom natočenia volantu stáva čoraz bezprostrednejším.

Batéria a nabíjanie

Kapacita 77 kWh. Elektrické SUV značky Volkswagen je univerzálne vozidlo, ktoré zvláda aj dlhé trasy. Pri uvádzacích modeloch ID.4 1ST je zdrojom elektrickej energie akumulátorová batéria s kapacitou 77 kWh netto. Má hmotnosť 493 kilogramov a umožňuje dojazd do 520 km.

Vonkajší plášť batérie, vyrobený z hliníkových profilov a chránený silným obvodovým rámom, obsahuje 12 modulov článkov. Každý modul sa skladá z 24 balíčkových článkov s pružným vonkajším obalom. Články temperuje podlahová platňa s integrovanými kanálmi pre kvapalinu. Volkswagen zaručuje, že batéria si aj po ôsmich rokoch alebo najazdení 160.000 km zachováva najmenej 70 percent svojej pôvodnej kapacity.

Výkonná rekuperácia. Dôležitým faktorom pre dlhý dojazd modelu ID.4 1ST je výkonná rekuperácia. Vodič môže pomocou prepínača jazdných režimov nastaviť spätné získavanie energie po uvoľnení pedála akcelerátora. Pri nastavenom režime jazdy dopredu D (Drive) elektromobil po uvoľnení pedála akcelerátora vo väčšine prípadov dobieha bez pohonu, jeho elektromotor sa voľne otáča. Pri režime B (Brake) pracuje elektromotor ako generátor a dobíja batériu. Pri mnohých brzdeniach menšou intenzitou v bežnej každodennej premávke spomalenie vozidla zabezpečuje výlučne elektromotor, až pri intenzívnejšom spomalení za plynulo zapájajú hydraulické brzdy.

Ekosystém pre nabíjanie. Spolu s modelmi rodiny ID. prináša Volkswagen pod pojmom We Charge celostný balík služieb pre pohodlné, digitálne prepojené a ekologické nabíjanie elektrických automobilov. We Charge poskytuje vždy optimálne riešenie – pri jazdách na dlhé trasy, v meste aj doma. Aplikácia We Connect ID. App umožňuje jednoduchý prístup k ekosystému nabíjania.

Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC), napríklad spoločnosti Ionity, sa dá ID.4 s batériou 77 kWh približne za 30 minút nabiť na ďalších 320 km (podľa WLTP)  – s nabíjacím výkonom do 125 kW. Na verejných nabíjacích stojanoch majitelia  nabíjajú ID.4 striedavým prúdom (AC) pomocou kábla Mode 3, pri čo môžu prostredníctvom We Charge využívať najväčšiu sieť v Európe s vyše 150.000 verejnými nabíjacími bodmi. Prístup ku všetkým umožňuje jediná karta. 

Charger pre domácnosť. V domácej garáži môžu majitelia ID.4 v Nemecku využívať elektrickú energiu z certifikovaných obnoviteľných zdrojov (Volkswagen Naturstrom). Na nabíjanie slúži nástenná nabíjacia stanica ID. Charger – nový Wallbox značky Volkswagen. Na výber sú tri rozličné verzie, všetky majú nabíjací výkon do 11 kW.

Modely ID.4 1ST

Štart predaja v Európe s dvoma uvádzacími modelmi 1ST.

ID.4 1ST. Model ID.4 1ST jazdí na 20-palcových kolesách s dizajnom „Drammen“, atraktivitu zvyšuje dizajnový komplet Exterieur-Style-Paket a stmavené okná v zadnej časti kabíny. Predné sedadlá a multifunkčný volant sú vyhrievané, farba ambientného osvetlenia v kabíne sa dá nastaviť v 30 odtieňoch. Pedále z ušľachtilej ocele majú dizajnom Play & Pause, na volante je logo „1ST“. Pri parkovaní vodičovi pomáha cúvacia kamera. Komfortné vybavenie dopĺňa 2-zónová automatická klimatizácia Climatronic a vyhrievané predné okno. Navigačný systém Discover Pro a 4 konektory USB sú súčasťou sériového vybavenia, rovnako ako dôležité asistenčné systémy – Front Assist, adaptívny tempomat ACC „stop & go“ a Lane Assist. Sériovým prvkom je aj tepelné čerpadlo, ktoré vysoko efektívnym spôsobom vykuruje a chladí kabínu posádky, ako aj ťažné zariadenie.

ID.4 1ST Max. Ešte bohatšie vybavenie má špičkový model ID.4 1ST Max. V exteriéri sú to adaptívne svetlomety LED Matrix, zadné 3D-LED svetlá a 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Narvik“. Veľké kolesá nielen vizuálne zvýrazňujú športový charakter automobilu, ale spolu s progresívnym riadením a adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC mu dodávajú športovejšie jazdné vlastnosti. Lišta medzi svetlometmi a vonkajšie kľučky dverí sú osvetlené.

V interiéri ID.4 1ST Max rozmaznáva svoju posádku špičkovým komfort. K sériovému vybaveniu patria elektricky nastaviteľné predné sedadlá, panoramatické strešné okno, akusticky tlmiace zasklenie kabíny, 3-zónová klimatizácia Climatronic a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru „Easy Open & Close“. Aj v oblasti ovládania, konektivity a asistenčných systémov ID.4 1ST Max exceluje. Má štandardne Head-up displej s rozšírenou realitou, centrálny displej s uhlopriečkou 30,5 cm (12 palcov), rozhranie pre mobilný telefón Comfort, ako aj asistenčné systémy Travel Assist, Side Assist a Emergency Assist.

Limitovaný počet. Obidva uvádzacie modely sú limitované na celkový počet  27.000 exemplárov. Keď sa rozpredajú, začne sa predaj predkonfigurovaných modelov. Tie združujú najobľúbenejšie prvky voliteľného vybavenia do balíkov (paketov). Tým sa ponuka stáva ešte prehľadnejšou a špecializovaný závod Zwickau môže automobily rýchlejšie vyrábať a skôr dodávať.

Technické údaje ID.4

 ID.4 1ST a ID.4 1ST Max
Maximálny výkon150 kW (204 k)
Maximálny krútiaci moment310 Nm
Kapacita batérie netto77 kWh
Maximálna rýchlosť160 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h8,5 s
Dojazddo 520 km
Dĺžka4.584 mm
Šírka1.852 mm
Výška1.612 mm
Rázvor2.766 mm
Koeficient aerodynamického odporu0,28
Objem batožinového priestoru543 l

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.