Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Záujem spotrebiteľov o nakupovanie na internete v týždni, počas ktorého bol Black Friday, poklesol v porovnaní s minulým rokom na Slovensku o takmer 13 %.

Symbolom tohtoročného Black Friday tak zostala opatrnosť, ktorá ovplyvňuje trh už takmer 2 roky. V poklese je celý región s výnimkou Srbska. Najviac zákazníci vyhľadávali smartfóny a pneumatiky. Pneumatiky sú zároveň aj najviac rastúcim segmentom. Hovoria o tom štatistiky nákupného poradcu Heureka.

„Mierny pokles predajov počas Black Friday sa aj vzhľadom na celoročný vývoj slovenského e-commerce očakával. Zákazníci sú stále opatrní a mnohí odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutné,“ hovorí Jan Mayer, riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk a dodáva: „Napriek tomu sme očakávali o niečo pozitívnejší výsledok, aj vzhľadom na to, koľko ľudí v našom predvianočnom prieskume odpovedalo, že bude kupovať vianočné darčeky práve počas Black Friday.“

Medziročné porovnanie 20. – 26. 11. 2023 vs. minulý rok 
Srbsko+35 %
Rumunsko-3 %
Chorvátsko-6 %
Maďarsko-7 %
Slovinsko-10 %
Slovensko-13 %
Česko-13 %
Bulharsko-31 %

Zákazníci na internete najčastejšie hľadali mobilné telefóny, pneumatiky, parfémy, inteligentné hodinky a televízory.

Najpopulárnejšie kategórie 20. – 26. 11. 2023
Mobilné telefóny
Pneumatiky
Parfémy
Inteligentné hodinky
Televízory

Najrýchlejšie rastúcimi kategóriami v medziročnom porovnaní boli pneumatiky, parfémy a výživové doplnky. V medzitýždennom porovnaní najviac rástli slúchadlá, televízory a knihy.

Najrýchlejšie rastúce kategórie 20. – 26. 11. 2023
vs. minulý rok
 Najrýchlejšie rastúce kategórie 20. – 26. 11. 2023
vs. predchádzajúci týždeň
Pneumatiky Slúchadlá
Parfémy Televízory
Výživové doplnky Knihy
Notebooky Stavebnice LEGO®
Herné konzoly Inteligentné hodinky
Tablety Stolné hry
Práčky Notebooky
Sušičky Vysávače

„Predvianočné zľavové akcie pokračujú a plynule prejdú do povianočných výpredajov, avšak v tomto roku pravdepodobne opätovne zaznamenáme mierny pokles nákupov na internete. Budúcoročný vývoj bude závisieť nielen od ekonomickej situácie spotrebiteľov, ale najmä od miery neistoty, keďže emócie majú dnes dominantný vplyv na nákupné správanie spotrebiteľov,“ dodáva Jan Mayer.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.