Sociálnej sieti nevyšiel plán obísť blokovanie reklamy.
Facebook pred pár dňami oznámil nový formát zobrazovania reklamy. Ten má byť relevantnejší pre používateľov a mal dokonca oklamať aj nástroje na blokovanie reklamy, ako je Adblock. Realita je však úplne iná, minimálne, čo sa reklamných inzerátov týka. Adblock Plus už nový algoritmus prekukol a reklamu opäť blokuje.
Facebook však tvrdí, že blokovanie reklamy je tak agresívne, že Adblock omylom odstráni aj niektoré bežné statusy, ktoré nie sú inzerátom. Nie je to prekvapujúce, podstatou novej reklamy na Facebooku je práve to, že jej zdrojový kód pripomína bežné príspevky. Podľa sociálnej siete však používanie nástrojov ako Adblock Plus negatívne ovplyvňuje používateľský zážitok (z dôvodu už spomenutého mazania bežných príspevkov) a Facebook chce tento problém vyriešiť. Je zrejmé, že Zuckerberg nie je nadšený z toho, že jeho nový systém zobrazovania reklamy nevydržal viac ako 2-3 dni bez prelomenia.
Zdroj: The Verge, Facebook