Na webe TOUCHIT.sk sme zverejnili článok o tom, ako prebieha STK v Bratislave. V rámci našej návštevy sme hovorili aj s Mariannou Kalakajovou (MK), ktorá je Manažérka prevádzky TÜV STK Bory.
Aké je to byť vedúcou pre tím zamestnancov, kde je absolútna dominancia mužov?
Pre mňa je to úplne normálne a prirodzené, keďže celú profesijnú kariéru sa pohybujem v takomto prostredí. Pri tíme nezáleží na tom, v akom je zložení, ale ako jednotliví členovia vedia efektívne pracovať na dosiahnutí spoločného cieľa, so vzájomným porozumením, rešpektom a hlavne ako jeden tím.
Aká je vaša stratégia vedenia STK v Bratislave?
My v TÜV SÜD kladieme dôraz na kvalitu. Chceme, aby autá jazdili v dobrom stave a aby sa takto zvýšila bezpečnosť prevádzky.
Všimli sme si, že v prevádzke máte kompletnú výbavu a kvalitné zariadenia na vykonávanie kontroly.
Áno, zakladáme si na tom, aby sme používali moderné technológie a veľmi dôležitý je pre nás pro-zákaznícky prístup. Obyčajne je STK kontrola, z ktorej majú zákazníci strach a stres, ale snažíme sa aby ho u nás nemali. Preto aj vytvárame k tomu príjemné prostredie. Sami ste reálne zažili, že to nie je nič strašné a technik všetko vykonával tak, aby ste to mohli detailne sledovať.
Je to zatiaľ vaša jediná prevádzka SKT v Bratislave?
Áno, v Bratislave je to zatiaľ jediná prevádzka, ale v tomto roku plánujeme otvoriť prevádzku aj v Banskej Bystrici a to v obci Vlkanová a takisto aj prevádzku v Malackách.
Po tom, ako sme sa objednali cez internet nám začali chodiť upozornenia na to, aby sme nezabudli prísť na túto kontrolu. Je to štandardná služba?
Všetci máme veľa povinnosti a my chceme našich zákazníkov upozorniť, aby na túto kontrolu nezabudli. Preto túto službu poskytujeme štandardne. Rovnako ponúkame našim zákazníkom pripomenutie povinnosti absolvovať STK aj o dva roky. Stačí sa len zaregistrovať a 30 dní pred termínom potom dostanete upozornenie.
Koľko vozidiel denne vykonáte a kontrola ktorého typu auta je najkomplikovanejšia a prečo?
Denne skontrolujeme v priemere 40 vozidiel, komplikovanejšie sú nákladne vozidlá, ktoré často prichádzajú nezaťažené.
S čím sú pri vozidlách na STK najčastejšie problémy. Na čo si majú dať vodiči alebo majitelia vozidiel pozor pri blížiacej sa STK?
Najčastejšie sa vyskytujú problémy s brzdovým systémom vozidiel a osvetlením vozidiel a to najmä osvetlenia evidenčného čísla vozidla, bočné smerové svietidlá a obrysové svietidlá.
Ak príde vozidlo na STK tesne pred koncom jej platnosti a z nejakého dôvodu vozidlo prejde, môže na ňom ďalej jazdiť?
Ak príde vozidlo na STK tesne pred koncom jej platnosti a z nejakého dôvodu nebude spôsobilé, buď ako dočasne spôsobilé, na takomto vozidle smie vodič jazdiť nasledujúcich 60 dní, počas ktorých by si mal chybu odstrániť alebo bude vozidlo nespôsobilé a v tom prípade sa na takomto vozidle nemá jazdiť.
Čo všetko si má vodič priniesť so sebou, keď chce u vás absolvovať STK?
Vodič musí prísť s vozidlom, na ktorom chce kontrolu STK vykonať a predloží originál doklad od vozidla, buď OEV časť 1, prípadne 2.
Koľko trvá bežná STK na osobné vozidlo, ak tam nie je väčší problém?
Kontrola STK pri vykonaní emisnej a technickej kontroly trvá 45 minút.
Ďakujeme pekne za rozhovor!
Prečítajte si aj: