K už existujúcim nástrojom na jednoduchú správu financií, teda k Spending reportu a Prehľadu majetku a záväzkov dnes Tatra banka vo svojom internet bankingu pridáva možnosť plánovania finančných cieľov- Zavádza teda manažment financií, MaFIN.
Podľa prieskumu, ktorý realizovala Tatra banka internet banking používajú na desktope ľudia s priemerným vekom okolo 42 rokov. Prihlásia sa asi 4,6 krát za mesiac. Mobilná aplikácia sa používa častejšie u mladších ľudí a títo sa prihlásia zhruba 16 krát mesačne. Z prieskumu tiež vyplynulo, že hlavné bariéry na strane klientov vznikajú najmä v oblasti riadenia toku peňazí a zvládnutia neočakávaných výdavkov.
Spending report sa pritom medzi klientami Tatra banky osvedčil, pričom banka takto umožňuje v pohodlí domova spravovať a plánovať svoje financie. Aktuálne ho používa 200 000 klientov. Klienti Tatra banky pomocou neho prehľadne vidia, na čo reálne míňajú. Najviac pritom míňame v supermarketoch.
Tatra banka uviedla aj ďalší nástroj, ktorý umožňuje plánovať si sporenie na svoje ciele. V Prehľade majetku a záväzkov v Internet bankingu si môžu klienti okrem svojich produktov pridať aj iný majetok a záväzkov a získať tak oveľa lepší prehľad o svojej celkovej finančnej situácii. Prehľad majetku doteraz použilo viac ako 100 000 klientov.
Od dnes (16.11.2016) rozširuje Tatra banka aj možnosť plánovať si svoju finančnú budúcnosť – napr. vytvoriť si finančnú rezervu, nákup auta alebo sporenie na štúdium alebo dôchodok.
Samotné nastavenie cieľa je tak kľúčom k ich úspešnému splneniu. Klient teda musí vedieť, koľko si má odkladať. Tieto ciele musia byť pritom ohraničené v čase. Bez konkrétneho vytýčenia cieľa by pravdepodobne všetko ostalo v rovine snov. Rovnako je dôležitá aj reálna dosiahnuteľnosť cieľov, teda ich možnosť splnenia.
Nová funkcionalita v internet bankingu s názvom Ciele prináša:
- 9 základných typov cieľov ako aj možnosť zadefinovať si vlastné ciele. Pritom má klient možnosť zadefinovať si vlastné ciele na splnenie svojich potrieb
- pomocník pri definovaní finančných cieľov – klientovi takto vie odhadnúť cieľovú sumu a poskytne mu údaje a tipy na zamyslenie, koľko peňazí bude na splnenie cieľa potrebovať
- nastavenie plnenia cieľov – k cieľom je možné pripnúť si produkt z Prehľadu majetku a záväzkov. Klient si takto môže plniť cieľ pomocou produktov Tatra banky ale aj produktov iných bánk (túto sumu však treba zadávať manuálne, na automatickom prepojení sa pracuje a bude dostupné po zjednotení prostredí bánk v rámci EÚ)
- sledovanie plnenia cieľov. Ak plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, klient to zbadá v grafickej podobe v označení červenou farbou. Môže to byť vo forme zoznamu alebo v časovej osi. Ciele je možné teraz pridať si medzi widgety v Internet bankigu.
Cieľom pritom môže byť napr. vzdelanie pre dieťa, pričom klient zistí, koľko stojí štúdium na vysokej škole na Slovensku, v ČR, v Európe. Sporiť si môžete aj na dôchodok, pričom vidíte, čo všetko sa vám oplatí dosiahnuť lepšiu penziu.
Funkcionalitu Ciele plánuje Tatra banka zriadiť aj na mobilnom zariadení, zatiaľ je dostupná len pre desktop.
Ako celý systém funguje môžete vidieť vo videu: