Toto je ďalší smartfón z produkcie chorvátskeho výrobcu v našej redakcii. Je to zástupca nižšej strednej triedy.

Parametrami ale ašpiruje na modely vo vyššom segmente. Dizajnová lahôdka, ktorá sa svojím tvarom a najmä lesklým štýlom podobá na model Honor 10. Na rozdiel od neho má však prednú časť rámu s meniacou sa farbou. Zadná je vyhotovená tak, že jednotlivé vrstvy skla vytvárajú farebné odlesky v tvare krivky. Len pre úplnosť dodávame, že telefón je zároveň veľmi šmykľavý. Zaoblené rohy a hrany vytvárajú celkovo dobrý dojem. V jednoduchosti povedané, je to veľmi pekný telefón. A dobre sa používa aj keď má displej uhlopriečku až 5,7 palca. Je totiž predĺžený, čo znamená pomer strán 18 : 9.

Displej je plochý, ale ochranné sklo je zahnuté. Viac by sme ocenili, keby bol zahnutý aj displej alebo sa zahnutie ochranného skla začínalo až pri hrane samotného displeja. Takto zbytočne vytvára lom na približne 2 mm od okraja a na priamom slnku prakticky nevidíte obsah stĺpca. Treba sa na telefón pozerať v inom uhle.

Sú tu moderné prvky, no zároveň je to model určený širokej skupine používateľov. Odpovedá tomu aj prítomnosť audiokonektora na spodnej hrane. Ten využijete v spojení s technológiou DTS na rozšírenie zvukového zážitku. Treba naň slúchadlá, avšak už samotný reproduktor hrá dobre. Uprostred tejto hrany je microUSB konektor. V balení ale nájdete špeciálne upravený microUSB kábel, ktorý môžete do konektora zasunúť podobne ako USB-C kábel. Nemusíte sa pozerať, ktorou stranou ho tam dávate. Horná hrana má infračervený port. Zaujímavosťou sú tlačidlá na ovládanie. Všetky sú umiestnené na ľavej hrane. Praváci ich teda nebudú mať dostupné palcom, ale ukazovákom. Chvíľu sme si na to zvykali, ale umiestnenie tlačidiel nepredstavuje nijaký problém.

Operačný systém je takmer čistý. Má len minimálne modifikácie. Napríklad je zvolená modrá téma Androidu a uvidíte to napríklad na prepínačoch. Ladí tak s modrou farbou tela telefónu. Zásahy výrobca spravil v oblasti využitia hardvérových prvkov. Napríklad potiahnutie troch prstov po displeji nadol spraví snímku obrazovky. Snímač odtlačkov môže slúžiť na prijímanie hovorov, realizáciu snímok obrazovky, odpovedanie na hovory alebo návrat o krok späť. Možností je veľa a ide o praktické rozšírenie. Škoda, že táto časť, nazvaná ako Intelligent assist nie je tiež lokalizovaná do slovenského jazyka.

Fotoaparát má dva rovnaké objektívy a 16 Mpx čip. Nefunguje tu teda optické priblíženie ako pri Nokiách v teste. Fotografie ale robí dobre. Dokonca aj portrétové, no s vylepšením sme nie vždy súhlasili. Okrem režimu Face beauty je tu možnosť vytvoriť si bežnú portrétovú fotku. Tá sa nám páčila viac. Vylepšenie tváre je až príliš retušované. Chválime ale HDR režim. Najlepšie nám fungoval pri fotení krajiny. Špeciálny HD režim využije oba čipy, trochu softvérovej interpolácie ale vyrobí fotografiu na úrovni až 80 Mpx. Získate softvérové vyostrenie a detaily na každej fotke. Na takýto obrázok ale potrebujete tri sekundy. Predný fotoaparát podporuje odomykanie tvárou. Funguje spoľahlivo a rýchlo.

Model telefónuNoa N7
Operačný systémAndroid 8.1, aktualizácie 5. 3. 2018
Formát SIM kartyDual Nano SIM
Pamäť RAM/ROM/iná [GB]4/64
ProcesorMediaTek MT6750, 8-jadrový, max. 1,5 GHz
Displej, počet fariebLCD, 16 miliónov
Displej – veľkosť [palcov]/rozlíšenie [bodov]5,7/720 × 1440, 18 : 9
Slot na pamäťovú kartuáno
Bluetooth, Wi-Fi, USB, GPS, NFC4.0, BGN, áno, áno, nie
Hlavný fotoaparát/video16 +16 Mpx/Full HD, 30 fps
Predný fotoaparát/video16 Mpx, HD, 25 fps
Vymeniteľná batéria a vlastnostinie, 3300 mAh
Rozmery [mm]/hmotnosť [gramov]154 × 72 × 9/169
KonektormicroUSB
ZapožičalDobreMobily.sk
Cena [EUR s DPH]239
Benchmarky
AnTuTu Benchmark – Total score53512
PCMark for Android – Performance3168
3DMark Sling Shot Extreme – Total107
Graphic85
Physics1161
Dizajn a konštrukcia5/5
Hardvérová výbava3/5
Rýchlosť3/5
Výdrž3/5

• viacfarebný predný kryt
  • audiokonektor
  • tvar telefónu
  • kvalita fotografií
  • režim HDR
  • špeciálny HD režim

• nemá rýchle nabíjanie
  • selfie fotky sú až príliš retušované

Noa N7 je prekvapivý telefón. Je za super cenu a ešte aj veľmi dobre vyzerá. Prekvapil nás svojou výbavou aj výkonom. Občas ho viete spomaliť, ale s mapami, Facebookom a prepínaním aplikácií majú čo robiť aj dvojnásobne drahšie modely. Tu je výhoda takmer čistého Androidu. Z výkonu si teda neodhryzne veľká a často náročná nadstavba systému. Okrem príliš umelých selfie fotiek a pomalého nabíjania sme mu nemali čo vytknúť. Pri tejto cene určite nie.

Cena: 239 EUR

Zapožičal: DobreMobily.sk