Pri príležitosti 15-ročného pôsobenia na slovenskom trhu daruje Alza.sk vybraným neziskovým organizáciam tovar v súhrnnej hodnote 15 000 eur. O príjemcoch daru pritom rozhodnú samotní zákazníci. V dvojkolovom hlasovaní na facebookovej stránke e-shopu vyberú najskôr 3 oblasti pomoci a z nich potom 3 konkrétne organizácie, ktoré Alza podporí. V každom kole môžu ľudia za svoj hlas vyhrať úplne nový iPhone 11.
Meno Alza sa na slovenskej online mape prvýkrát objavilo v roku 2004 a počas 15-tich rokov sa e-shop s mimozemšťanom v čele vypracoval medzi najväčších tuzemských internetových predajcov a priniesol slovenským zákazníkom celý rad inovácií (AlzaBoxy, PayBoxy, AlzaDrive, predaj elektromobilov, platba kryptomenami atď.). Päťnásťročné výročie sa preto firma rozhodla poňať hlavne ako poďakovanie:
„Sme veľmi radi, že sa nám podarilo stať sa TOP obchodníkom na Slovensku. Pretože ctíme zásady zodpovedného podnikania, chceme spoločnosti aj niečo zmysluplného vrátiť a zanechať za sebou pozitívnu stopu. Preto sme sa rozhodli venovať za každý rok našej existencie 1 000 eur na dobročinné účely, pričom obdarované neziskovky vyberú hlasovaním sami zákazníci,“ vysvetľuje zakladateť Alzy a predseda predstavenstva Aleš Zavoral s tým, že dar v celkovej hodnote 15 tisíc eur si rovným dielom rozdelia tri vybrané slovenské neziskové organizácie. Voľbu pritom firma nechá na verejnosti, dva vyžrebovaní šťastlivci potom za svoje hlasy vyhrajú poukaz na nákup najnovšieho smartfónu od firmy Apple.
Hlasovanie prebehne v dvoch týždenných vlnách na facebookovej stránke Alza.sk. V prvej fáze firma nominuje 6 oblastí podľa druhu pomoci, pre ktoré môžu ľudia od dnešného dňa hlasovať formou komentárov pod príspevkom. Jedná sa o:
- Zdravotne postihnutí
- Mentálne postihnutí
- Detské domovy
- Útulky a záchranné stanice
- Azylové domy
- Hospice
Tri, podľa verejnosti, najúspešnejšie oblasti postúpia do druhého kola, kde už budú ľudia podľa rovnakého kľúča vyberať 3 konkrétne neziskové organizácie. Tovar podľa vlastného výberu v hodnote 5 000 eur pritom získa projekt či neziskovka, ktorá v danej oblasti dostane najviac hlasov (v každom kole môžu ľudia udeliť vždy len jeden hlas). Po vyhodnotení každého kola bude zo všetkých zúčastnených vyzrebovaný jeden výherca, ktorý za svoj hlas získa poukážku na nákup najnovšieho iPhonu 11 na Alza.sk.
V oblasti filantropie a spoločenskej zodpovednosti nie je Alza žiadnym nováčikom, len za minulý rok podporila celkom 64 charitatívnych organizácií, nadačných fondov, nemocníc, detských domovov a pod. Napr. Loďka nádeje o.z., FNsP F.D. Roosevelta Banská Bystrica alebo Základná škola s materskou školou Lučenec. Firma dbá tiež na ekológiu – na Slovensku napr. využíva cyklokuriérov na rozvoz tovaru v centre Bratislavy, testuje znovupoužiteľné obaly RepeteBox, pri showroome poskytuje nabíjačku elektromobilov, vo všetkých svojich prevádzkach a predajniach triedi odpad a veľa ďalšieho.