Nové stredne veľké vany Mercedes-Benz: v skratke
- Portfólio stredne veľkých vanov Mercedes-Benz sa orientuje na novú obchodnú stratégiu
- Nové modely EQV, Trieda V a Trieda V Marco Polo sú ešte luxusnejšie, nové eVito a Vito majú zvýraznený prémiový charakter
- Nový dizajn, ďalšie prvky komfortnej výbavy a asistenčné jazdné systémy, ako aj viac funkcií predstavujú základ zvýšenia atraktivity
Divízia Mercedes-Benz Vans ďalej zvýšila atraktivitu svojho konštrukčného radu stredne veľkých vanov na privátne a komerčné využívanie, čo dosiahla novým dizajnom exteriéru a interiéru, ako aj väčším komfortom, vyššou bezpečnosťou a lepšou funkčnosťou, špeciálne vďaka zdokonaleniu inteligentného, digitálneho prepojenia. Nové modely EQV, Trieda V a Trieda V Marco Polo, ako aj eVito a Vito predstavujú dôležitý krok pri realizácii nedávno predstavenej, novej obchodnej stratégie. Cieľom je ponúkať najžiadanejšie vany a služby, ako aj zabezpečiť si vedúce postavenie v oblasti elektrickej mobility a digitálnych zážitkov.
Na cielené uspokojovanie rôznych želaní a potrieb súkromných aj komerčných zákazníkov bolo potrebné, aby divízia Mercedes-Benz Vans začala vo zvýšenej miere uplatňovať diferencovaný strategický prístup. Pre vany určené na privátne využívanie – medzi nimi aj modely EQV, Triedu V a Triedu V Marco Polo – bude v budúcnosti platiť stratégia luxusu, rovnako ako pre všetky osobné vozidlá Mercedes-Benz. Pre komerčne využívané vany – okrem iných aj modely eVito a Vito – spoločnosť medzitým uplatňuje cielenú prémiovú stratégiu. Cieľom je, aby od roku 2026 došlo k úplnej implementácii tejto strategickej zmeny prostredníctvom zavedenia novej modulárnej a rozšíriteľnej platformy Van Electric Architecture, skrátene VAN.EA. Nové stredne veľké vany predstavujú dôležitý medzistupeň na tejto ceste. V portfóliu tak súkromných, ako aj komerčných modelov sa navyše očakáva, že elektrické vany by do roku 2030 mali dosiahnuť viac ako 50-percentný podiel. Divízia Mercedes-Benz Vans už teraz ponúka elektrický variant každého modelu. Doteraz sa predalo celkovo viac ako 40 000 akumulátorových elektrických vanov. Najpredávanejším modelom je eVito.
„Chceme ponúkať najžiadanejšie vany a služby a byť na čele elektrickej mobility – od veľkopriestorových vozidiel cez cestovné automobily až po komerčne využívané vany. Naše nové modely stredne veľkých vanov sú ďalším krokom na ceste k dosiahnutiu tohto cieľa. Prepracovanejšia luxusná pozícia modelov EQV a Triedy V, ako aj zvýraznený prémiový charakter modelov eVito a Vito nám umožnia jasnejšie sa orientovať na regióny a odvetvia s vysokou maržou.“ Klaus Rehkugler, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes-Benz Vans
Cielené vylepšenie silných stránok modelu so zameraním na ďalší ziskový rast
Máloktorý iný konštrukčný rad v portfóliu značky Mercedes-Benz je taký diferencovaný a má takú rôznorodú zákaznícku základňu ako stredne veľké vany. Na jednej strane sú tu veľkopriestorové vozidlá EQV a vozidlá Triedy V. Ich spektrum siaha od rodín cez rekreantov až po hostí VIP a podnikateľov. Okrem Európy sú tieto vozidlá veľmi obľúbené najmä na ázijskom trhu. Zákazníci si môžu vybrať z atraktívnych línií výbavy: pre EQV je to línia AVANTGARDE, pre Triedu V sú k dispozícii štyri varianty: základný variant, línie STYLE, AVANTGARDE a luxusné vyhotovenie EXCLUSIVE. Okrem toho sú k dispozícii voliteľné dizajnové balíky, napríklad AMG Line a balík Night (pre Triedu V), ako aj exteriérový alebo interiérový dizajnový balík EQV (pre EQV). Konštrukčný rad zahŕňa aj Vito a eVito vo variantoch Tourer, skriňová dodávka a Mixto. Tie sú určené najmä pre komerčných zákazníkov – od remeselníkov až po prevádzkovateľov autoparkov. Na prispôsobenie modelov Vito individuálnym potrebám zákazníkov slúžia línie výbavy BASE, PRO a SELECT. K stredne veľkým vanom patrí aj kempingový automobil Triedy V Marco Polo. Všetky modely odjakživa spájala vysoká miera funkčnosti a komfortu, ako aj kvalitný a jedinečný dizajn.
Okrem toho všetky ponúkajú dostatok miesta na podnikanie, rodinný život alebo ďalšie dobrodružstvá pri kempovaní. Práve tieto prednosti sa teraz opäť zvýrazňujú.
Zvyšovaním atraktivity svojich stredne veľkých vanov sa divízia Mercedes-Benz Vans snaží o posilnenie pozície týchto vozidiel na trhu. Tým sa vytvoria predpoklady na ďalší ziskový rast v špičke príslušných segmentov. V nasledujúcich rokoch budú nové vozidlá predstavovať nielen východisko pre komplexný luxusný alebo prémiový zážitok, ale aj mostík na ceste k plnoelektrickej budúcnosti. Kľúčovým prvkom tejto budúcnosti je chystaná inovatívna architektúra vozidiel VAN.EA. Vyvíja sa špeciálne pre akumulátorové elektrické pohony a bude zavedená od roku 2026. V budúcnosti budú na nej založené všetky nové stredne veľké a veľké vany. Zavedenie platformy VAN.EA je zároveň dôležitým míľnikom na ceste k autoparku nových automobilov s neutrálnou bilanciou CO2 od roku 2039, čím chceme dosiahnuť jeden z našich najdôležitejších transformačných cieľov trvale udržateľnej obchodnej stratégie spoločnosti Mercedes-Benz AG.
Nový dizajn exteriéru s cieľom nezameniteľného prejavu
Medzi hlavné prednosti nových modelov stredne veľkých vanov s trojcípou hviezdou patrí nový vzhľad. Zdokonalený dizajn prináša modelom EQV, Triede V, Triede V Marco Polo, ako aj modelom eVito a Vito výraznejšiu vizuálnu jedinečnosť vo svojich segmentoch. Nový dizajn prednej časti charakterizuje výrazná maska chladiča v rôznych vyhotoveniach a energicky tvarovaný nárazník. Modely Vito a eVito sa tak prezentujú ešte modernejšie a dynamickejšie. Pri modeloch EQV a vozidlách Triedy V aj Triedy V Marco Polo môže byť maska chladiča v závislosti od výbavy lemovaná svetelným pásom s LED. Najvyššia línia výbavy Triedy V, čiže línia EXCLUSIVE, zahŕňa prvýkrát aj status vyjadrujúcu, vztýčenú hviezdu Mercedes na kapote motora. Ďalší štýlovým prvkom všetkých modelov sú adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED so svojím elegantným dizajnom, ktoré sa v závislosti od línie výbavy dodávajú už v rámci sériovej výbavy, prípadne na želanie. O nezameniteľný vzhľad zadnej časti vozidla sa postarajú nárazník a novonavrhnuté svietidlá s LED. Obrys zadných svietidiel je stmavený. Vďaka tomu vzniká presnejšia svetelná signatúra. V zadnej časti modelu EQV a vozidiel Triedy V aj Triedy V Marco Polo sa navyše nachádza aj nová pochrómovaná ozdobná lišta s nápisom Mercedes-Benz. Vylepšený vzhľad dopĺňajú nové disky z ľahkej zliatiny s aerodynamicky optimalizovaným dizajnom vo formátoch 17, 18 a 19 palcov, ako aj päť nových farieb laku.
Nový dizajn kokpitu so špičkovou eleganciou a ďalšími prvkami komfortnej výbavy
Nový dizajn interiéru vizuálne dotvára modernizovaný vzhľad vozidiel. Charakterizuje ho digitalizácia. Kokpit nových stredne veľkých vanov Mercedes-Benz je charakteristický najmä prepracovanou prístrojovou doskou s dotykovým displejom, novými štýlovými ventilačnými dýzami a novou generáciou volantu s kapacitnou detekciou pustenia volantu z rúk. Model EQV, Trieda V aj Trieda V Marco Polo majú prvýkrát dva 12,3-palcové širokouhlé displeje. Moderný, vyspelý dizajn pozdvihuje štýl a hodnotný vzhľad veľkopriestorových vozidiel aj ich kempingového variantu na novú úroveň. Modely Vito a eVito sú vybavené intuitívne ovládateľným 10,25-palcovým centrálnym displejom a novým združeným prístrojom s 5,5-palcovým farebným displejom, čo je vhodné pre potreby komerčných zákazníkov.
Nová stredová konzola podporuje na želanie možnosť bezdrôtového nabíjania chytrých telefónov. Medzi ďalšie nové, sčasti voliteľné komfortné funkcie patrí aj funkcia štartovania bez kľúča, vyhrievanie volantu a nové tlmené osvetlenie zadnej časti interiéru pri jazdení v noci. Náladové osvetlenie vynovených, súkromne využívaných veľkopriestorových vozidiel, ako aj vozidiel Triedy V Marco Polo ponúka ešte individuálnejšiu a útulnejšiu atmosféru so 64 farbami. S cieľom komfortnejšieho prístupu do zadnej časti interiéru sú vozidlá Triedy V a modely EQV teraz sériovo vybavené posuvnými dverami aj na ľavej strane vozidla. Pre modely Vito Tourer a Mixto[1], ako aj eVito Tourer sú prvýkrát k dispozícii elektricky ovládané zadné výklopné dvere EASY-PACK, ktoré umožnia pohodlné nakladanie a vykladanie. Všetky komerčne využívané modely s automatickou prevodovkou môžu mať v závislosti od výbavy aj elektrickú parkovaciu brzdu. To sú len niektoré z mnohých nových komfortných prvkov.
Infotainment MBUX: inteligentný, interaktívny a individuálny
Nové stredne veľké vany Mercedes-Benz sú sériovo vybavené najnovšou generáciou infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience), pre modely Vito a eVito je to novinka. Nové vany tak ponúkajú neporovnateľný digitálny a interaktívny zážitok. Vodiči vozidiel Triedy V Marco Polo, Triedy V a EQV s novým systémom MBUX môžu využívať aj ďalšie funkcie, napríklad kontinuálny prenos hudby, riadenie komfortu ENERGIZING a navigáciu s rozšírenou realitou.
Intuitívna koncepcia zobrazovania a ovládania ponúka personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Na ovládanie možno využívať centrálny displej, dotykové ovládacie panely na volante alebo učenlivého hlasového asistenta „Hey Mercedes“ schopného viesť dialóg, ktorý bol tiež ďalej optimalizovaný. Medzi ďalšie prednosti novej generácie systému MBUX patria zvýšený výpočtový výkon, ďalšie špecifické funkcie a zobrazenia pre elektrické modely EQV a eVito, ako aj podporné funkcie pre parkovanie, ktoré sa zobrazujú prostredníctvom centrálneho displeja.
Zákazníci si priamo vo vozidle môžu vytvoriť svoj osobný profil, ktorý môžu synchronizovať s existujúcimi údajmi profilu na svojom účtu Mercedes me[2]. Na jedno vozidlo možno uložiť až sedem rôznych profilov, každý s individuálnymi informáciami, ako napríklad posledné ciele navigácie alebo obľúbené rozhlasové stanice. Naskenovaním kódu QR prostredníctvom aplikácie Mercedes me sa vozidlo automaticky prepojí s účtom Mercedes me.
Rozmanité digitálne doplnky z dielne Mercedes-Benz
Infotainment MBUX ponúka množstvo digitálnych doplnkov. Vďaka nim sú nové stredne veľké vany s trojcípou hviezdou ešte inteligentnejšie a každodenný život je ešte jednoduchší a efektívnejší. Pretože pred jazdou, po jazde alebo aj počas nej možno využívať ďalšie funkcie, ktoré prispievajú k väčšiemu komfortu a vyššej bezpečnosti. Patria k nim bezplatné služby, napríklad manažment údržby, manažovanie nehôd a porúch ako aj služby sprostredkované na diaľku, napríklad zamykanie a odomykanie dverí a otváranie a zatváranie okien prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Medzi ďalšie užitočné služby patria navigácia s funkciou Aktuálne informácie o premávke, komunikácia automobilu s okolím a rozšírené funkcie systému MBUX s hlasovým asistentom „Hey Mercedes“. Napríklad: na želanie dokáže online vyhľadávať reštaurácie alebo hotely v blízkosti vozidla.
Pre model EQV a v budúcnosti aj pre nové eVito bude navyše k dispozícii aj digitálna služba Mercedes me Charge[3]. Zákazníkom ponúka prístup k jednej z najväčších verejných nabíjacích sietí v Európe s viac ako 500 000 nabíjacími bodmi – vrátane európskej siete rýchlonabíjacích staníc IONITY. Služba Mercedes me Charge na všetkých staniciach umožňuje nabíjanie elektrickou energiou z obnoviteľných zdrojov[4]. Keďže elektrické vany sú vybavené funkciou Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge), úkony pri nabíjaní z kompatibilných nabíjacích stojanov, ako aj úhrady nabíjania sú nanajvýš komfortné a rýchle. Manuálna autentifikácia nie je potrebná, lebo nabíjací stojan komunikuje cez nabíjací kábel priamo s vozidlom.
Divízia Mercedes-Benz Vans sa už veľa rokov zaoberá softvérom vozidiel a digitalizáciou. Mnohé produkty sa už používajú. Na základe predchádzajúcich skúseností sa digitálna stratégia divízie Mercedes-Benz Vans bude v budúcnosti riadiť jednoduchým, ale komplexným prístupom na troch úrovniach: úroveň 1 sa týka najmä funkcií súvisiacich s vozidlom. Patria k nim napríklad tie, ktoré boli spomenuté vyššie. Druhá úroveň sa týka digitálnych doplnkov, ktoré sú špecifické pre zákazníka. Toto riešenie umožňuje zákazníkom, aby vozidlá integrovali do svojej špecifickej digitálnej infraštruktúry. A napokon úroveň 3, týkajúca sa rozšírenia existujúcej ponuky divízie Mercedes-Benz Vans o výber štandardných služieb a aplikácií tretích strán, ktoré budú v budúcnosti integrované do operačného systému MB.OS.
Navigácia s Elektrickou inteligenciou: EQV a eVito preberajú plánovanie trasy
Vďaka systému MBUX možno konštatovať, že popri EQV je teraz už aj model eVito prvýkrát integrovaný do ekosystému elektrickej mobility, ktorý pozostáva z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a s klaudovými službami, ako aj aplikáciami. Postará sa o pohodové jazdenie s dokonalým prehľadom a maximálnou istotou pri plánovaní trasy. Všetky špecifické zobrazenia a nastavenia elektrických vozidiel možno ovládať v systéme MBUX prostredníctvom centrálneho displeja s vysokým rozlíšením. Pritom možno napríklad individuálne nastaviť predklimatizáciu, prispôsobiť nastavenia nabíjania a ovládať navigáciu s Elektrickou inteligenciou, ako aj funkcie v rámci služby Mercedes me Charge.
Asistenčné jazdné systémy: ešte lepšia podpora vo všetkých situáciách
Zvýšenie atraktivity je doplnené bezpečnostnými a asistenčnými systémami[5] s ďalšími, sčasti zdokonalenými funkciami. Napríklad: aktívny asistent brzdenia zahŕňa teraz funkciu podpory prejazdu križovatkou a dokáže varovať aj pred kolmo križujúcimi vozidlami alebo vozidlami v protismere a nebezpečnými predbiehacími manévrami; v núdzovom prípade dokáže zasiahnuť do brzdenia a rovnako môže iniciovať podporu pri odbočovaní. Sériová výbava je obsiahla:
- Trieda V, EQV a Trieda V Marco Polo: Asistent udržiavania pozornosti vodiča ATTENTION ASSIST, asistent osvetlenia vozidla vrátane dažďového snímača, aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, asistent sledovania mŕtveho uhla, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, inteligentný asistent sledovania povolenej rýchlosti a parkovací balík.
- Vito a eVito: Asistent udržiavania pozornosti vodiča ATTENTION ASSIST, asistent osvetlenia vozidla vrátane dažďového snímača, tempomat, aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, asistent sledovania mŕtveho uhla, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, inteligentný asistent sledovania povolenej rýchlosti a cúvacia kamera.
Prvýkrát sú k dispozícii adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED s asistentom diaľkového svetla plus. Prostredníctvom 84 jednotlivo ovládateľných svetelných diód umožňujú extrémne rýchle a presné prispôsobenie osvetlenia vozidla aktuálnej dopravnej situácii. Asistent diaľkového svetla plus umožňuje trvalé široké osvetlenie vozovky bez oslepovania ostatných účastníkov cestnej premávky.
Ďalšie asistenčné jazdné systémy sú združené do nového balíka asistenčných jazdných systémov. Ten zahŕňa aktívneho asistenta udržiavania vzdialenosti DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na základe trasy a s funkciou rozšíreného automatického rozjazdu v zápche, aktívneho asistenta riadenia a aktívneho asistenta sledovania povolenej rýchlosti. Na komfortné a rýchle zaparkovanie je k dispozícii nový parkovací balík s 360-stupňovou kamerou. Pri parkovaní s asistenciou kamery ponúka 360-stupňovú vizualizáciu prostredníctvom 3D obrazov. Parkovací balík zahŕňa aktívneho asistenta parkovania, funkciu varovania pred križujúcou premávkou vzadu, systém núdzového brzdenia pri rozpoznaní chodcov a asistenta rozjazdu. Ak je vozidlo vybavené spojovacím závesom a automatickou prevodovkou, parkovací balík s 360-stupňovou kamerou zahŕňa navyše aj asistenta manévrovania s prívesom.
Výrazne vylepšená výbava a jednoduchšia logika ponuky
Divízia Mercedes-Benz Vans výrazne vylepšila sériovú výbavu a logiku ponuky v oblasti balíkov výbavy ešte presnejšie prispôsobila konkrétnym želaniam zákazníkov. Funkčné prvky výbavy, ktoré sa často kupujú spoločne, sa teraz vo väčšej miere kombinujú do balíkov. Časovo náročný výber z mnohých samostatných možností sa tak výrazne zjednoduší.
Už aj Trieda V STYLE ponúka napríklad kožený volant, balík zrkadiel, klimatizáciu TEMPMATIC vzadu, integračný balík chytrého telefónu a komfortné sedadlo pre spolujazdca. Od línie AVANTGARDE sa zákazníci môžu tešiť okrem iného aj na klimatizáciu THERMOTRONIC, bezdrôtové nabíjanie chytrého telefónu, predné sedadlá s bedrovou opierkou prispôsobiteľnou v štyroch smeroch a nastaviteľnou hĺbkou sedacej podušky, adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED, navigáciu, funkciu Aktuálne informácie o premávke a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny. Pre obidve línie je k dispozícii balík s ďalšími prvkami funkčnej výbavy. Najvyššia výbava Triedy V EXCLUSIVE obsahuje ďalšie atraktívne prvky ako športový podvozok, volant potiahnutý kožou napa, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča vrátane pamäťovej funkcie, tónované okná vzadu, elektrické ovládanie posuvných dverí a elektricky ovládané zadné výklopné dvere EASY-PACK, ako aj 19-palcové disky z ľahkej zliatiny.
Už základná výbava Vito BASE zahŕňajúca nový multifunkčný volant, systém MBUX a funkciu štartovania bez kľúča ponúka navyše aj poloautomatickú klimatizáciu TEMPMATIC s novou lištou na ovládanie klimatizácie, asistenta osvetlenia vozidla vrátane dažďového snímača a uzamykateľnú príručnú odkladaciu schránku. Pri línii výbavy PRO získajú zákazníci okrem iného aj komfortné predné sedadlá s bedrovou opierkou prispôsobiteľnou v štyroch smeroch a nastaviteľnou hĺbkou sedacej podušky, ako aj 70-litrovú palivovú nádrž. Najvyššia výbava Vito SELECT obsahuje okrem toho aj 17-palcové disky z ľahkej zliatiny, adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED, automatickú prevodovku vrátane elektrickej parkovacej brzdy, balík zrkadiel, interiérový balík pochrómovaných doplnkov, integráciu chytrého telefónu a pochrómovanú masku chladiča. Ďalšie prvky výbavy pre skriňové vozidlo sú k dispozícii v rámci balíka BASE plus, pre vozidlo Tourer v rámci balíka PRO plus.
Najdôležitejšie čísla, údaje, fakty
Nové stredne veľké vany Mercedes-Benz: v skratke
Široká ponuka možností: popri základnom variante vozidla možno Triedu V individuálne prispôsobiť s využitím troch línií výbavy (STYLE, AVANTGARDE a EXCLUSIVE), ako aj pomocou balíka AMG Line a balíka Night. Vito je k dispozícii v troch variantoch ako skriňová dodávka, Mixto a Tourer, pričom každý z nich môže byť vyhotovený v rámci troch línií výbavy (BASE, PRO a SELECT). Pre vozidlá Triedy V a modely Vito sú okrem toho k dispozícii tri dĺžky nadstavby (kompaktná, dlhá a extra dlhá), pre modely EQV a eVito sú to dve dĺžky nadstavby. Pri elektrických vozidlách je k dispozícii takmer rovnaký počet línií a variantov.
Veľkopriestorové vozidlá Triedy V a EQV ponúkajú na želanie miesto pre päť až osem osôb.
Trieda V Marco Polo ponúka miesto na spanie maximálne pre štyri osoby. Okrem toho je tu dostatok úložného priestoru, napríklad na oblečenie, kuchynské potreby a vybavenie na voľný čas.
V prípade osvetleného rámu masky chladiča na modeli EQV a vozidlách Triedy V aj Triedy V Marco Polo sú za pochrómovanými lištami umiestnené dva svetlovody. Do zväzkov sklených vlákien sa svetlo privádza prostredníctvom modulov LED.
Na želanie dodávané náladové osvetlenie vo vozidlách EQV, v Triede V a v Triede V Marco Polo ponúka 64 farieb, ktoré sú zložené do 10 farebných svetov – s cieľom vytvoriť domácu atmosféru s pôsobivými zmenami svetla.
Pre Triedu V je k dispozícii päť ozdobných prvkov: vzhľad klavírového laku, vzhľad tmavosivého olivového dreva s otvorenými pórmi, tmavý hliník, kefovaný hliník a vzhľad uhlíkových vlákien.
Sériovo montované druhé posuvné dvere Triedy V a vozidiel EQV zvyšujú komfort a uľahčujú nastupovanie aj vystupovanie.
Prostredníctvom ovládacej jednotky (MBAC, Mercedes-Benz Advanced Control) kempingového automobilu možno výšku vzduchového pruženia AIRMATIC nastaviť pomocou jediného tlačidla tak, aby sa vzduchové pruženie vozidla Triedy V Marco Polo vyrovnalo do vodorovnej polohy.
Modely Vito a eVito ako skriňové vozidlá ponúkajú ložný objem až 6,6 m³ a vo vyhotovení ako Tourer na želanie až deväť miest na sedenie.
Vito aj eVito sú prvýkrát vybavené infotainmentom MBUX, ktorý prináša do segmentu stredne veľkých komerčných vanov to najmodernejšie digitálne prepojenie. Obidva modely sú vybavené 10,25-palcovým centrálnym displejom, ktorý umožňuje intuitívne dotykové ovládanie. Súčasťou združeného prístroja je aj farebný displej, ktorý jasne a prehľadne zobrazuje všetky dôležité informácie. Ten možno komfortne obsluhovať pomocou dotykových ovládacích panelov na novom volante.
Na pohodlné nakladanie a vykladanie modelov Vito Tourer, Vito Mixto s prihlásením ako osobné motorové vozidlo a eVito Tourer sú prvýkrát k dispozícii elektricky ovládané zadné výklopné dvere EASY-PACK.
Ešte viac bezpečnostných a asistenčných systémov: pre nové stredne veľké vany je k dispozícii veľký počet asistenčných funkcií, z ktorých sa už mnohé dodávajú sériovo. Súčasťou sériovej výbavy je aj 11 airbagov v súkromných veľkopriestorových vozidlách a šesť airbagov v komerčných vanoch s prihlásením ako osobné motorové vozidlo.
Adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED majú po 84 vysokovýkonných LED čipov. Samostatne ovládateľné svetelné diódy zapínajú svetlo presne tam, kde je to potrebné. Štyri riadiace prístroje100-krát za sekundu vypočítajú ideálny svetelný obraz. Pritom využívajú informácie z kamery za čelným sklom, ako aj informácie z navigačného systému.
Prostredníctvom infotainmentu MBUX možno priamo vo vozidle vytvoriť až sedem profilov. Osobné preferencie, ako napríklad obľúbenú rozhlasovú stanicu a predvoľby, možno do vozidla preniesť prostredníctvom vlastného profilu Mercedes me.
Na želanie dodávaná indukčná nabíjacia plocha v novej stredovej konzole podporuje bezdrôtové nabíjanie chytrých telefónov.
Pre EQV, Triedu V, Triedu V Marco Polo, Vito a eVito je k dispozícii päť nových farieb exteriéru: strieborná high‑tech metalíza, kalaharská zlatá metalíza, alpínska sivá, historická modrá a pre Vito a eVito teraz aj nová sodalitová modrá. Portfólio farieb laku zahŕňa celkom 12 farieb.
Päť nových aerodynamicky optimalizovaných diskov z ľahkej zliatiny pre privátne vany a tri pre komerčné vany prinášajú svieži dizajn vo formáte 17, 18 a 19 palcov.
[1] S prihlásením ako osobné motorové vozidlo.
[2] Na využívanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr.
[3] Na využívanie služby Mercedes me Charge ako súčasti služieb Mercedes me connect treba mať s vybraným poskytovateľom tretej strany uzatvorenú samostatnú zákaznícku zmluvu o nabíjaní.
[4] V prípade služby Zelené nabíjanie je prostredníctvom potvrdení o pôvode zabezpečené, že pri nabíjaniach natečie do elektrickej siete ekvivalentné množstvo prúdu z obnoviteľných zdrojov energie.
[5] Asistenčné a bezpečnostné systémy z dielne Mercedes-Benz sú len pomôcky a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti.