Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zatiaľ čo celosvetový trh zoznamovacích aplikácií vzrástol v minulom roku len o 6 %, LGBTQ+ zoznamovacie aplikácie českej spoločnosti Cosmic Latte zaznamenali rekordný rok. Spoločnosť má na konte 21 % rast a jej obrat sa vyšplhal na viac ako 2,5 milióna eur (3 milióny USD) so ziskom viac ako 400 tisíc eur (428 000 USD).

Portfólio Cosmic Latte pozostávajúce zo zoznamiek Zoe pre lesby a Surge pre gayov v decembri prvýkrát prekročilo hranicu pol milióna stiahnutí za mesiac. Celkovo má viac ako 25 miliónov stiahnutí a 17 miliónov užívateľov. K výsledkom prispela expanzia na ázijské trhy, kde je Zoe na prvom mieste v počte stiahnutí medzi zoznamkami pre lesby. Už etablovaná Zoe naviac v decembri medziročne vzrástla o 24 %, rýchlejšie rastúci Surge až o 44 %. Nadpriemerný rast pripisuje CEO Milan Kovačič, ktorý bol zaradený do slovenského rebríčka Forbes 30 pod 30, okrem iného dôrazu, ktorý Cosmic Latte kladie na umelú inteligenciu.

„Rok 2023 bol pre nás v Cosmic Latte kľúčovým úspechom. Podarilo sa nám rásť výrazne rýchlejšie ako ostatným hráčom na trhu. Je to dôkaz, že sa uberáme správnym smerom, a to vďaka našej stávke na umelú inteligenciu, neustálym inováciám a odlíšeniu sa od ostatných. Okrem produktu sme zapracovali aj na našej vnútornej štruktúre – máme profesionálnejší tím, vytvorili sme pevnú organizačnú štruktúru s jasným vedením a rozdelením úloh. Zároveň je náš tím diverzifikovanejší a medzinárodný, čo ďalej prispieva k zlepšeniu našich služieb,“ komentuje minuloročné úspechy Milan Kovačič, CEO Cosmic Latte.

Cosmic Latte zaznamenalo v minulom roku obrat viac ako 2,5 milióna eur. Spoločnosť si zároveň udržala profit margin na úrovni približne 15 % a v tomto roku zaznamenala zisk 350 tisíc eur, a to aj napriek výrazným investíciám do vývoja nových technológií a rozšírenia tímu, ktorý od minulého roka vytvoril širší manažment a profesionalizoval svoju činnosť. V súčasnosti tím Cosmic Latte tvorí až pätnásť interných ľudí a tucet externých administrátorov pre každú krajinu, v ktorej sa zoznamovacie aplikácie Zoe a Surge vyskytujú.

Jedným z hlavných faktorov, ktoré ovplyvnili súčasnú podobu spoločnosti Cosmic Latte, bol príchod súčasného CEO Milana Kovačiča, muža so skúsenosťami z poradenských spoločností McKinsey a PwC, kde dohliadal na digitálnu transformáciu, obchodnú analýzu a projektovanie portfólia. Kovačič sa netají svojou orientáciou a svoju pozíciu využíva na podporu queer ľudí v biznise v Česku a na Slovensku. Začiatkom tohto roka spustil aj vlastný kanál na YouTube, kde diskutuje o témach LGBTQ+ v súvislosti s podnikaním a technológiami.

Umelá inteligencia premieňa randenie

„Kľúčovým faktorom nášho rastu je využívanie umelej inteligencie, ktorá nám umožňuje udržať menší a efektívnejší tím a zároveň zlepšovať produkt a optimalizovať príjmy. Naša AI dokáže vyhodnotiť atraktivitu jednotlivých používateľov, čo otvára dvere úplne novým funkciám, ako aj zdrojom príjmov. Používateľom môžeme napríklad dať možnosť priplatiť si za to, že im algoritmus bude hádzať „atraktívnejšie“ profily. Prostredníctvom umelej inteligencie môžeme dynamicky stanovovať ceny predplatného pre jednotlivých používateľov, moderovať obsah a tiež nám zvláda copywriting,“ hovorí Kovačič, ktorý je postgraduálnym študentom na Oxfordskej univerzite, kde v rámci štipendia Directors Award vyštudoval odbor umelá inteligencia a leadership

Cosmic Latte experimentovala s využitím AI v oboch aplikáciách svojho portfólia, čo viedlo k novým funkciám, zvýšeniu príjmov a zlepšeniu funkčnosti. Zoe je už teraz celosvetovou dvojkou v aplikáciách pre lesby. V poslednom čase sa teší zvýšenému záujmu v Ázii, kde je podľa počtu stiahnutí číslo jeden v kategórii LGBTQ+ v Južnej Kórei, v Japonsku a na Taiwane vedie medzi aplikáciami pre lesby.  V USA je Zoe číslom jeden pri kľúčových slovách „lesbian dating“, „lesbian chat“, či „ gay dating apps“ (podľa portálu Sensor Tower). Popularite aplikácií Cosmic Latte pomohlo aj ich zaradenie medzi odporúčané aplikácie v App Store počas júna, mesiaca Pride Month, zameraného na podporu práv LGBTQ+.

Tohtoročné ciele? Vyšší obrat, ziskovosť, počet užívateľov a viac AI

Spoločnosť však s vývojom AI ešte zďaleka neskončila. Tento rok napríklad plánuje automatizovať overovanie profilov, zlepšiť marketingové kampane a zabezpečiť ďalšie rutinné úlohy, najmä v súvislosti so správou aplikácií v jednotlivých krajinách. Chce pritom udržať nízky počet zamestnancov tímu a maximalizovať finančné výsledky. Pomôcť im má aj nový zdroj príjmov z reklamy, ktorý spoločnosť začala v aplikáciách nasadzovať minulý rok a zatiaľ tvorí 2 % príjmov. To sa však čoskoro zmení, keďže zatiaľ každý kvartál zdvojnásobí svoje príjmy z reklamy. Kľúčovým produktovým zameraním bude aj väčšie odlíšenie od konkurencie.

„Náš odbor je extrémne konkurenčný, najmä segment gay zoznamovacích aplikácií. Preto je dôležité čo najviac sa odlíšiť od ostatných a ponúknuť lepšie možnosti zoznamovania. Snažíme sa, aby bol Surge čo najvizuálnejší, budeme pridávať možnosť presúvania profilových fotografií, výberu tvaru tela alebo množstva ochlpenia, čo sú všetko parametre, ktoré pomáhajú užívateľom presnejšie si vybrať podľa svojich preferencií. So Zoe sa snažíme posilniť sociálny aspekt aplikácie, vytvoriť okolo nej komunitu, ktorá s aplikáciou zostane aj po úspešnom nájdení partnerky,“ približuje plány Kovačič.

Značky: