Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Značka, ktorá s modelom SEAT 600 postavila Španielsko na kolesá, bola kľúčom k mobilite a industrializácii krajiny
  • Spoločnosť SEAT S.A. oznámila najlepší prvý štvrťrok vo svojej histórii s operatívnym ziskom 144 miliónov eur
  • CUPRA je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe a SEAT smeruje do budúcnosti založenej na nových formách mobility pre mladých ľudí

Minulosť, súčasnosť a predovšetkým budúcnosť SEAT S.A. sa stretli na tohtoročnom autosalóne Automobile Barcelona. Počas výstavy spoločnosť SEAT S.A. rekapitulovala svoju vyše 70-ročnú históriu a oslávila 30. výročie závodu Martorell. Okrem toho po prvý raz predstavila verejnosti nový elektrický model CUPRA Tavascan a digitálnu štúdiu CUPRA DarkRebel. Spoločnosť okrem toho oznámila, že jej nový mestský automobil sa bude vyrábať v závode Martorell a bude sa volať CUPRA Raval.

„SEAT postavil Španielsko na kolesá modelom SEAT 600, čím položil základy pre to, čím je Španielsko dnes – druhým najväčším automobilovým výrobcom v Európe a deviatym na svete. Teraz je čas postaviť Španielsko na elektrické kolesá,“ komentoval Griffiths, CEO značiek SEAT a CUPRA.

SEAT S.A. v lepšej kondícii ako kedykoľvek predtým

Na Automobile Barcelona spoločnosť SEAT S.A. oznámila najlepší výsledok za prvý štvrťrok vo svojej histórii. V období od začiatku januára do konca marca vytvorila rekordný operatívny zisk 144 miliónov eur, čím prekonala výsledok 139 miliónov eur v prvom štvrťroku predchádzajúceho roka a dosiahla obrat 3,6 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 48 % oproti prvým trom mesiacom roka 2022. Tieto historické výsledky sa podarilo dosiahnuť vďaka novej značke CUPRA, ktorá má hlavný podiel na finančných výsledkoch spoločnosti a súčasne dodáva výrazný impulz aj značke SEAT.

Od svojho uvedenia v roku 2018 značka CUPRA predala vyše 300 000 automobilov, čím prekonala všetky očakávania. V roku 2022 značka dosiahla obrat 4,4 miliardy eur, čo predstavuje 40 % celkového obratu spoločnosti a stala sa jednou z najviac rastúcich značiek v Európe aj Španielsku.

Aj výhľad na tento rok je pozitívny s predajom 46 600 vozidiel v prvom štvrťroku 2023, čo je o 83 % viac oproti rovnakému obdobiu roka 2022.

Značka SEAT má aktuálne veľký počet objednávok a v súčasnosti, keď sa zlepšila situácia s dodávkami polovodičov, predaj vzrástol v prvom štvrťroku takmer o 20 % a počet denne vyrobených kusov sa vrátil na úroveň pred pandémiou.

„Tieto výsledky reflektujú úspech našej stratégie elektrifikácie a nášho záväzku k elektrickej mobilite. Dnes máme so značkami SEAT a CUPRA to najlepšie z dvoch svetov aby sme mohli uskutočniť transformáciu branže smerom k úplne elektrickej budúcnosti,“ dodal Wayne Griffiths.

SEATZdroj: SEAT

SEAT S.A.: svetlá budúcnosť

V roku 1993 spoločnosť SEAT S.A. spustila výrobu v novo vybudovanom závode Martorell, ktorý si vyžiadal investíciu 244,5 miliárd pesiet (približne 1,5 miliardy eur). Bola to najväčšia investícia realizovaná automobilovým výrobcom v Španielsku. Teraz, s projektom Future: Fast Forward chce spoločnosť SEAT S.A. premeniť Španielsko na základňu elektrickej mobility v Európe. Spoločnosť s investíciou 3 miliardy transformuje závod Martorell na výrobu elektrických automobilov pre viacero značiek koncernu Volkswagen od roku 2025.

Súčasne spoločnosť pracuje na transformácii závodu Zona Franca, ktorý sa má stať základňou cirkulárnej ekonomiky. Rovnako ako sa dnes recyklujú batérie zo smartfónov, chce spoločnosť SEAT S.A. demontovať komponenty batérií z elektrických automobilov po skončení ich životnosti a adaptovať ich pre druhý život. Z tejto iniciatívy bude profitovať rovnako životné prostredie ako priemyselná výroba a zamestnanosť v historicky prvom závode značky SEAT.

Spoločnosť SEAT S.A. okrem toho pripravuje budúcnosť značky SEAT. V súčasnosti sa pripravuje modernizácia modelov Ibiza, Arona a SEAT Leon aby značka mohla do konca tohto desaťročia dodávať zákazníkom automobily s pohonom plug-in hybrid a s efektívnymi spaľovacími motormi. Okrem toho sa pripravuje elektrifikácia značky SEAT, ktorá bude zameraná na nové formy mobility, ktoré potrebujú mladí ľudia – ako zdieľanie, predplatné a mikromobilita. Značka už nadobudla v tejto oblasti veľké skúsenosti s divíziou SEAT MÓ, jednou z najdôležitejších služieb zdieľanej mobility v Barcelone, ktorá za uplynulé dva roky dodala 10 000 elektrických skútrov na 15 trhov.

Značka CUPRA, ktorá je vo fáze exponenciálneho rastu, využila autosalón Automobile Barcelona na oficiálne oznámenie mena svojho budúceho elektrického mestského automobilu pre novú generáciu, ktorý sa bude volať CUPRA Raval. Popri tom značka po prvý raz predstavila verejnosti elektrický model CUPRA Tavascan a digitálnu štúdiu CUPRA DarkRebel. Táto štúdia naznačuje budúci dizajn CUPRA, ktorým chce značka dokázať, že elektrické automobily v budúcnosti môžu byť sexy a provokujúce.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.