Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Divízia BMW M GmbH pred niekoľkými dňami predstavila nový model BMW M5 (spotreba energie, vážená, kombinovaná: 1,7 – 1,6 l/100 km a 25,5 – 25,0 kWh/100 km podľa WLTP; emisie CO2 vážené, kombinované: 39 – 37 g/km podľa WLTP; spotreba paliva s vybitým akumulátorom: 10,3 – 10,2 l/100 km podľa WLTP; triedy CO2: vážené, kombinované B, s vybitým akumulátorom G) a zverejnila prvé oficiálne fotografie.

Nový vysokovýkonný sedan dnes oslávil oficiálne spustenie výroby v závode BMW Group v Dingolfingu. Siedma generácia modelu BMW M5 schádza z montážnej linky ako prvá aj s elektrifikovaným pohonom. Systém M HYBRID, špecifický pre daný model, kombinuje motor V8 s elektrickým pohonom a poskytuje systémový výkon 535 kW (727 k), čo mu umožňuje šprint z 0 na 100 km/h iba za 3,5 sekundy. Vysokonapäťová batéria vozidla s dostupnou kapacitou energie 18,6 kWh ponúka elektrický dojazd do vzdialenosti 67 až 69 kilometrov (WLTP), čo predstavuje v porovnaní s konkurenciou jedinečné riešenie.

„Sme hrdí, že tu v Dingolfingu vyrábame najnovšiu generáciu ikonického modelu M5,“ hovorí riaditeľ závodu Christoph Schröder. Závod už v 80. rokoch dodával vopred zmontované karosérie pre úplne prvé modely BMW M5, ktoré sa potom ručne dokončovali v závode divízie M GmbH v Garchingu. Od druhej generácie, presnejšie od roku 1988, sa tento vysokovýkonný športový automobil vyrába výlučne v závode v Dolnom Bavorsku.

Najdôležitejšie komponenty pre nový model BMW M5 sa tiež vyrábajú priamo na mieste, alebo ich dodávajú neďaleké závody na výrobu komponentov. Schröder to označuje ako prístup výroby pod jednou strechou. Napríklad špeciálne naladený podvozok modelu BMW M5 pochádza zo závodu na výrobu komponentov v Dingolfingu 2.10., zatiaľ čo vysokonapäťová batéria sa montuje vedľa závodu 20.20, špecializovaného centra pre výrobu elektrického pohonu E-Drive. Strechu z uhlíkových vlákien dodáva závod v Landshute vzdialenom 30 kilometrov.

Jedinečný aspekt výroby v závode vozidiel predstavujú úpravy zrealizované v karosárni. BMW M5 vychádza zo štandardnej sériovej karosérie BMW radu 5 a obsahuje dodatočné zmeny na vystuženie konštrukcie karosérie a špeciálne rozšírenú karosériu s rozšírenými blatníkmi kolies, čo umožňuje zabudovanie M-špecifickej zadnej nápravy.

V lakovni si zákazníci môžu pre svoje nové BMW M5 vybrať spomedzi desiatich štandardných a 150 špeciálnych povrchových úprav.

Nový model BMW M5, rovnako ako jeho predchodca, sa montuje spolu s ostatnými verziami modelovej rodiny BMW radu 5, BMW radu 4 a BMW M4 na tej istej výrobnej linke, kde dostáva aj špecifické prvky výbavy, ako sú zadný spojler z CFRP, M volant a M multifunkčné sedadlá.

V priebehu nasledujúcich týždňov výroba v závode postupne narastie na niekoľko desiatok vozidiel BMW M5 denne. Uvedenie nového modelu na európsky trh má dátum stanovený na 2. novembra 2024. V tom čase už v závode Dingolfing oslávia premiéru ďalšieho nového modelu: nového BMW M5 Touring, ktoré rozšíri ponuku BMW M GmbH a dopĺňa paletu BMW radu 5.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.