Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Technologická spoločnosť 3M urobila ďalší krok smerom k udržateľnosti, keď predstavila novú brúsnu a leštiacu pastu v jednom, 3M Perfect-it Famous Finish. Je vyvinutá na báze vody a umožňuje zjednotenie laku v jedinom kroku leštenia, čím šetrí firmám a aj ich zákazníkom čas a peniaze.

Profesionáli z lakovní a autoservisov vedia, koľko práce si po oprave defektov na laku vyžaduje konečné doleštenie. Pri každom kroku totiž hrozí, že sa niečo môže pokaziť. „Zjednodušenie leštenia ocenia tak nováčikovia, ktorým pôjde práca ľahšie a urobia menej chýb, ako aj skúsení majstri, ktorým ušetrí čas a budú sa tak môcť venovať ďalšej práci,“ vysvetľuje Petr Raboch z 3M.

Perfect-it Famous Finish poskytuje efektívne riešenie doleštenia povrchu. Spolu s novo vyvinutými brúsnymi systémami Trizact je to skvelý a rýchly spôsob na dokončenie opráv laku. Pracovníci v dielni ju medzi ostatnými prípravkami ľahko spoznajú podľa fialového viečka. Rovnakú farbu má aj penový leštiaci kotúč na leštičku určený na použitie spolu s pastou. „Má špeciálny povrch pre zníženie zahrievania laku. Pre optimálny výsledok nastavte rýchlosť otáčok medzi 800 až 1400,“ radí Petr Raboch.

To, čo každý zamestnanec dielne určite privíta, je fakt, že nová brúsna a leštiaca pasta od 3M nemá žiadnu nepríjemnú vôňu a neobsahuje škodlivé látky. Vývojári v 3M ju vytvorili na báze vody, takže je šetrná k zdraviu aj k životnému prostrediu a má nízky obsah VOC látok, teda prchavých organických zlúčenín.

Krok za krokom: Oprava drobných škrabancov po zime

Malé kamienky, ktorých je na ceste veľa, špeciálne po zime, vedia niekedy spôsobiť nemalé ťažkosti. Teda aspoň na prvý pohľad. Pri podrobnejšej kontrole môžete zistiť, že vo väčšine prípadov ide len o jedno až dvojmilimetrové škrabance, ktoré poškodia iba vrchnú vrstvu laku. V takomto prípade stačí jednoducho opraviť povrchový náter.

Čistenie: Najprv je potrebné dôsledne umyť danú oblasť a presvedčiť sa, či naozaj došlo k poškodeniu laku alebo sa jedná len o povrchové zašpinenie alebo napríklad stopy omietky. Poškodené miesto je dobré skontrolovať nielen voľným okom, ale aj hmatom, aby sa dala správne odhadnúť šírka a hĺbka škrabancov.

Búsenie: Na odstránenie väčších defektov je potrebné siahnuť po brúsnych kotúčoch P1500 alebo P2000, na jednoduhé vyhladenie povrchu je ideálna dvojica brúsnych kotúčov Trizact, najprv sa zrnitosťou 3000 a neskôr jemnejšou 8000. „Štruktúra Trizact diskov je založená na mikroreplikovanej technológii. Špeciálna pyramídová štruktúra brúsiva zabezpečí, že pri používaní kotúča je obrusovaný povrch neustále v kontakte so stále novými a novými brúsnymi časticami. Dlhšie tak vydrží a hlavne prináša rovnomerný výsledok,“ vysvetľuje Petr Raboch z 3M.

Leštenie: Povrch zdrsnený po brúsení dokonale vyhladí práve pasta Famous Finish, ktorú nanesiete na penový leštiaci kotúč. 3M ju vyvinulo predovšetkým pre výrobcov automobilov, aby im zabezpečila vysokú kvalitu laku aj pri celodennom leštení na linke. Ocenia ju ale aj profesionálne autoservisy, kde si potrpia na precíznu prácu. Vysoký lesk možno dosiahnuť už za pár desiatok sekúnd.

Dokončenie: Aby bol po leštení povrch bez prachu, je dobré použiť na dočistenie utierku z mikrovlákna. Na záverečnú kontrolu a prípadné odstránenie zvyškov pasty je ideálny Finish Control Spray, ktorý zaručí excelentný výsledok celkového leštenia.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.