Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Oba modely hrdo nesú legendárny znak a predstavujú ukážkový príklad vzrušujúceho výkonu a neobmedzenej každodennej použiteľnosti, ktorá už dlho patrí k špeciálnej zmesi BMW M GmbH.

Teraz všestranné modely BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring vylepšili svoje už aj tak pôsobivé schopnosti v mnohých oblastiach. Nárast výkonu modelov s pohonom všetkých kolies o 15 kW (20 k), nový dizajn a prvky výbavy a ďalšie pokroky v oblasti digitalizácie pripravujú cestu pre novú kapitolu a pokračovanie ich úspešného príbehu. Novo navrhnuté svetlomety a volanty prinášajú svieži vzhľad do exteriéru a interiéru. K nim sa pripájajú nové kované disky kolies z ľahkých zliatin, nové prvky obloženia interiéru a predstavenie operačného systému BMW 8.5, ktorý tvorí základ najnovšej generácie BMW iDrive. Táto najnovšia etapa ich životného cyklu posúva charakter pretekárskeho vozidla a rovnováhu a vyrovnanosť vysokovýkonných prémiových modelov strednej triedy na ďalšiu novú úroveň, čím očaria vodiča a až štyroch pasažierov.

Najvýkonnejšia verzia šesťvalcového radového motora s technológiou M TwinPower Turbo produkuje výkon 390 kW (530 k). V nových modeloch BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 – 10,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 230 – 227 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) a BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,4 – 10,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 235 – 233 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) prenáša zvýšený výkon motora na všetky štyri kolesá osemstupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic.

Pohonná jednotka v novom modeli BMW M3 Competition Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 9,9 – 9,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 224 – 220 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) generuje maximálny výkon 375 kW (510 k). Spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic a posiela svoju silu na zadné kolesá. A pre majiteľov, ktorí hľadajú čistokrvný zážitok z výkonu, ktorý neponúka žiaden konkurent v segmente, prichádza nový model BMW M3 Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 10,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 230 – 227 g/km podľa cyklu WLTP, Trieda CO2: G), ktorý spája radový šesťvalec s výkonom 353 kW (480 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom zadných kolies.

Vylepšený motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm medzi 2 750 a teraz ešte vyššími 5 730 ot./min. Nový model BMW M3 Competition Sedan s M xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a BMW M3 Competition Touring s M xDrive dokončí rovnaký šprint za 3,6 sekundy. Všetky verzie nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring dosahujú maximálnu rýchlosť štandardne elektronicky obmedzenú na 250 km/h. S voliteľným balíkom M Driver’s Package stúpne v prípade verzií Sedan na 290 km/h, Touring poskytne 280 km/h, čo vodičom umožňuje využiť plný potenciál výkonných motorov.

BMW M3 Touring je k dispozícii výhradne s najvýkonnejšou verziou šesťvalcového radového motora dostupného pre modelový rad BMW M3/M4 a s inteligentným systémom pohonu všetkých kolies M xDrive. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa kapacita batožinového priestoru zväčší z 500 na maximálnych 1 510 litrov.

Systém M xDrive dopĺňa plne variabilný aktívny M diferenciál na zadnej náprave, aby prispel k charakteristickému M pocitu pri prejazde zákrutami. Okrem predvoleného nastavenia 4WD si môže vodič cez menu M Setup zvoliť aj športový režim 4WD. Tu sa na zadné kolesá prenáša vyšší podiel hnacej sily, čo znamená ešte lepšiu ovládateľnosť. Vypnutím stabilizácie DSC (Dynamic Stability Control) sa do hry dostane aj režim 2WD, čo znamená, že výkon smeruje výlučne na zadné kolesá.

Súčasť prvkov techniky podvozka tvorí aj riadenie M Servotronic a Integrovaný brzdový systém, ktorý spolupracuje so štandardnými brzdami M Compound, ako aj s voliteľnými keramickými brzdami M Carbon. Oba varianty využívajú šesťpiestikové brzdy s pevným strmeňom na prednej náprave a jednopiestikové brzdy s plávajúcim strmeňom vzadu. Rovnako ako väčšie a tepelne odolnejšie brzdové kotúče, ktoré vďaka značnej odolnosti voči vädnutiu zaisťujú nekompromisné spomalenie aj v extrémnych podmienkach. Modelové verzie BMW M3 Competition s pohonom M xDrive prinášajú v štandardnej výbave M kované disky kolies z ľahkej zliatiny s rozličnými rozmermi ráfikov na jednotlivých nápravách (18 palcov na prednej náprave a 19 palcov na zadnej náprave), čo prospieva agilite a ovládateľnosti. Túto kombináciu diskov kolies si na požiadanie môžu zvoliť aj záujemcovia o modely s pohonom iba zadných kolies. V ponuke sa nachádzajú aj kované disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu.

Auru exkluzivity v kokpite M športových vozidiel umocňujú nové volanty a ovládacie prvky, ako aj vysoko sofistikované materiály prístrojovej dosky a ozdobné prvky interiéru. Dve M tlačidlá na výber individuálne konfigurovaných nastavení vozidla a radiace páčky, štandardne namontované v modeloch Competition, umožňujúce rýchle zásahy do radenia prevodových stupňov osemstupňovej prevodovky M Steptronic, vyžarujú intenzívny pocit z pretekárskeho vozidla. Štandardné M športové sedadlá ponúkajú celý rad elektricky ovládaných možností nastavenia, ktoré uľahčujú nastavenie perfektnej polohy za volantom. Voliteľné a tiež plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané M karbónové sedadlá poskytujú úsporu hmotnosti 9,6 kilogramu a optimálne spojenie medzi vodičom a automobilom.

Súbor prvkov M Race Track, ktorý obsahuje keramické brzdy M Carbon, škrupinové sedadlá M Carbon pre vodiča a spolujazdca a prvky obloženia interiéru Carbon Fiber, znižuje hmotnosť vozidla až o 25 kilogramov.

Výber doplnkov siaha od vonkajších komponentov vyrobených z CFRP a kovaných diskov kolies z ľahkých zliatin M Performance so stredovou maticou, až po podlahové koberčeky M Performance a obloženie volantu M Performance.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.