Funkcii reklám sa v systéme Android nevyhnete.

Ide totiž o neoddeliteľnú súčasť telemetrie, ktorú poskytujete nielen Googlu, ale aj výrobcovi smartfónu. Ten totiž do svojej nadstavby môže implementovať funkcie na sledovanie toho, aké aplikácie a ako často používate. Výrobcovia svorne hovoria, že sa neprenášajú žiadne osobné dáta. O tom, že je k dispozícii špeciálne nastavenie, sme informovali už skôr. Teraz sa Google dopytuje po nastaveniach z vašej strany, aby zistil, aké máte preferencie.

Nakoľko situácia nevyžaduje priveľa pozornosti a nejde ani o nič zásadné, čo by doteraz menilo status quo Androidu ako celku alebo vášho fungovania, stačí povoliť alebo zakázať cielenie reklám. To bude prebiehať napríklad na základe vašej aktivity, pričom aplikácia, ktorú používate, môže ostatným navrhovať konkrétne typy reklám. Toto sa dá v nastaveniach zablokovať. Nezbaví vás to však reklám alebo návrhov zo strany Googlu, len budú nepresnejšie.

Podobná situácia je vidieť v obchode Google Play. Reklamy, ktoré zobrazujú hry alebo aplikácie ako vhodné pre vás, sú práve na základe dát poskytnutých z vašej strany. Nemusí ísť o priamu akciu. Stačí, aby ste si niektoré z aplikácií stiahli a následne vám bude tento obchod zobrazovať viac podobných. Je to logické a nedá sa hovoriť o narušení súkromia. Takéto funkcie využíva aj Netflix alebo iné streamovacie služby, aby vám poskytli čo najlepšie výsledky vzhľadom na vaše preferencie.

Zdroj: vlastné

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.