Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Je to 12 mesiacov, čo firemní zákazníci na Alza.sk začali nakupovať s výhodami bežných spotrebiteľov. Spoločnosť Alza.sk od vlaňajšieho apríla v rámci programu Alza pre firmy ponúka podnikateľom nielen nákupy na splatnosť a možnosť získať výhodnejšie ceny, ale aj minimálne dvojročnú záruku na všetok tovar, rovnako ako koncovým zákazníkom. Dostupné sú aj ďalšie zaujímavé benefity.

Do programu Alza pre firmy sa môže prihlásiť ktokoľvek, kto má IČO. Stačí ho zaregistrovať na webovej stránke Alza.sk a začať využívať výhody, ktoré program ponúka, vrátane dvojročnej záruky na čokoľvek. Do minuloročného rozhodnutia totiž firma síce dvojročnú záruku na tovar pre firemných zákazníkov ponúkala, ale všetok sortiment nezahŕňala: „Pri niektorých populárnych kategóriách ako notebooky, chladničky, práčky, monitory alebo audiotechnika táto možnosť do vlaňajška chýbala. A my sme to vnímali ako možnú nákupnú bariéru. Rozhodli sme sa preto zainvestovať do zlepšenia služby a poskytnúť B2B klientele na trhu výnimočnú, dlhšiu záruku na všetko. Na vybrané produkty, napríklad z rodiny privátnych značiek, môžu získať v základe dokonca aj trojročnú záruku,“ vysvetľuje riaditeľ Alza pre firmy Lukáš Glöckl s tým, že uvedená záruka teraz platí v Česku aj na Slovensku.

Spolu s dvojročnou zárukou aj ďalšie benefity

Program Alza pre firmy už niekoľko rokov ponúka unikátnu službu pre firmy všetkých veľkostí – od drobných živnostníkov, cez nadnárodné korporácie až po štátne inštitúcie. Kombinuje širokú ponuku produktov, zvýhodnený cenník vrátane akciových B2B ponúk a ďalšie výhody. Tými sú napríklad predĺžená splatnosť, prenájom elektroniky, benefity pre vlastných zamestnancov alebo možnosť využívať v rámci firemnej registrácie aj členský program AlzaPlus+ s doručením zadarmo do všetkých výdajných miest e-shopu na objednávky v akejkoľvek výške. „Nastavujeme tým nový štandard na B2B trhu. Donedávna sme boli jediní, kto dvojročnú záruku poskytoval. Do nasledujúceho obdobia túto výhodu budeme mať stále ako jednu z hlavných komunikačných liniek. Na základe našich interných prieskumov totiž menej ako polovica firemných zákazníkov stále netuší, že Alza.sk dvojročnú záruku podnikateľom a spoločnostiam ponúka, ako keby to boli koncoví zákazníci,“ upozorňuje Lukáš Glöckl.

Program Alza pre firmy od spustenia využilo viac ako 200 000 firiem či živnostníkov. Benefit v podobe dvojročnej záruky chváli napríklad Michal Hampl, IT Supervisor v spoločnosti Delta EMEA: „Veľmi radi by sme Vám poďakovali za službu 2-ročnej záruky pre firemných klientov na všetok tovar. Prihliadame na to pri každom jednom nákupe. Vo veľa prípadoch to rozhodlo pri výbere dodávateľa tovaru práve vo Váš prospech. Službu budeme s veľkou radosťou naďalej využívať.“ Pozitívnu recenziu pridáva aj Ronald Hurych, technický manažér internej služby v spoločnosti Martinus s. r. o.: „Táto služba je z našej strany určite vítaná. Zatiaľ sme reklamovali len tovar poškodený v preprave. Vieme ale, že v prípade potreby sa môžeme na Alza.sk obrátiť.“

Podnikatelia môžu využívať aj vrátenie zadarmo

V minulom roku sa e-shop v rámci programu Alza pre firmy rozhodol porovnať tiež podmienky na vrátenie tovaru počas 14-dňovej lehoty. „Vďaka tomu môžu aj firmy a podnikatelia vrátiť nepoužitý tovar do 14 dní bez udania dôvodu a bez poplatkov, rovnako ako majú zo zákona túto možnosť koncoví zákazníci. Navyše firemným zákazníkom garantujeme reklamačnú dobu do 30 dní, rovnako ako spotrebiteľom,“ vysvetľuje Lukáš Glöckl s tým, že Alza.sk tak má zjednotené záručné podmienky pre koncových spotrebiteľov aj firemných zákazníkov.

E-shop Alza.sk sa kontinuálne rozvíja. Niektoré funkcionality ocenia všetci zákazníci – napr. rozvoj služby Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš. Okrem toho sú dostupné aj iné funkcionality, ktoré Alza.sk vyvinula špeciálne pre firemných zákazníkov. „V poslednej dobe išlo najmä o nové zobrazenie firemných cenoviek alebo zobrazenie zostatku kreditu pri nákupe na faktúru. Aktuálne tiež podporujeme strojovo lepšie čitateľný formát faktúr (ISDOC) a vieme tiež zasielať faktúry s alebo bez dodacej adresy,“ dodáva Glöckl. To sú oblasti, ktoré chce firma kontinuálne ďalej zlepšovať – zobrazovať viac relevantných informácií firmám, zaistiť lepšie firemné potreby pre automatizáciu nákupu a zlepšiť self-care firemných zákazníkov.

Podiel kancelárskej a IT techniky vo firemných nákupoch už nie je tak markantný

Podiel čisto kancelárskej a IT techniky, ktoré sú vnímané ako tradičné firemné nákupy, na celkovom firemnom obrate klesá. Stále viac si totiž ukrajuje spotrebná elektronika a vďaka šírke sortimentu navyše rastú menej tradičné kategórie ako veľké aj malé domáce spotrebiče, popr. segment hračiek alebo hobby produkty. „Vplyv na to určite má aj naše celkové zloženie zákazníkov, do firemných nákupov totiž zahŕňame aj nákupy zo strany škôl, neziskových organizácií alebo miest a úradov, ktoré u nás riešia aj iné potreby ako tradičné „komerčné“ firmy,“ hovorí Glöckl.

Značky: